Berlin och Asien

Klockan är 23, vilket betyder way to sent för mig att vara uppe. Jag måste sova minst 8 timmar. Och då fungerar jag inte riktigt normalt, helst eller bäst är runt 10-11. Tror den där järnbristen har börjat ta fart igen.

Sist jag uppdaterade var uppenbarligen väldigt länge sedan. Har hänt en del sedan dess och livet är en berg och dalbana men i stort sett är det fin fint med mig.
Var i Berlin med Krister för några veckor sen och hade en riktig lyxweekend, ska lägga upp lite bilder när jag får dom från han. Gillade den staden riktigt mycket faktiskt. I och för sig gjorde vi väl egentligen så himla mycket.. strosade runt lite, njöt av det fina hotellet med pool och bastu, åt på fina restauranger mm. Några riktigt sköna dagar var det.
Samtidigt funderade jag mycket på de pengar jag la på den här vistelsen. Det var inte mycket för det jag fick, men jag tänkte på vad jag skulle kunnat gjort med pengarna. Något för någon annan. jag har så himla svårt att släppa taget om att hjälpa andra. Ändå hinner jag riktigt aldrig, eller tar mig snarare kanske inte tid?
Så jag skrev det i något inlägg förut här att jag ska bli en så kallad "storasyster", men de hade ingen plats förens till våren. Ska nog ringa och kolla igen.
Samtidigt planerar jag en resa med en vän, vi ska resa bort ca 2 månader och planen först var Afrika. Men den kontakten jag hade där sket sig i slutändan och nu blir det nog Asien ändå. VIlket innebär en resa mer för oss själva, en Kul, upplevelse resa.
Känner bara att jag vill göra något bra för någon annan... sådär konkret ni vet.
Man kan göra småsaker varje dag, och dessutom har jag kommit frma till smart som jag är, att om inte vi "rika" västerlänningar, eller ja vi är ju rika om man jämför, skulle konsumera som vi gör så skulle samhället inte fungera pga att det är uppbyggt på konsumtion. Men hur ska man då göra detta på rätt sätt? Är det då rätt att bo på femstjärnigt och äta på lyxrestaurang?
Såhär måste ju fler tänka?
Samtidigt vill jag ju göra det. Ibland. Jag gillar lyxen. Och det är väl inget fel med det, så länge man är medveten om vad man har och så länge man ger till andra, eller? Vad tycker ni läsare?

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0