Mitt år i Åre..

.. börjar vankas mot sitt slut. Endast en vecka kvar. På söndag om en vecka kommer min käre far och hämtar mig och alla mina saker och då bär det av hemåt. Det ska bli underbart. I veckan som kommer  blir det mycket häng med vännerna, ta vara på sista tiden. Rida lite, ska kanske rida hos några av tjejerna som vi jobbat med på skolan, hoppas det blir av. Vore ritktigt kul att få rida några riktiga ridhästar och inte bara en slö gammal arbetshäst som knappt orkar trava ;).

Nu under ledigheten har jag varit rätt mycket med Matilda. Vi red i onsdags, och i torsdags efter vi varit på Håkans (hennes pojkvän) studentmottagning åkte vi hem till henne i Hallen. Där har vi kollat på deras high tech ladugård och bara umgåtts. Vi var en sväng i Östersund på ungdomssamling och igår morse, efter 4 timmars sömn, vart det tillbaka till skolan. Var med marta och fredde som var och besökte några på skolan, vi åt god frukost på Åre bageri och sen vaxade jag äntligen benen! På kvällen myste vi på Zebra med film och mat. En lång och bra dag!
Idag har jag sovit länge, tränat, varit med Martina och tvättat. Nu har jag skrivit en kort predikan tills imorgon om helande, och snart blir det film med Martina! Oj vad det blev det här har jag gjort bla bla bla..

Det här med vaxning. Jag önskar att håriga ben vore mode. Det skulle vara underbart. Men tyvärr verkar det itne som att det kommer bli. Inte under min livstid i alla fall. Jag verkligen hatar mina håriga ben. Ja det gör jag. tack och lov ahr den regelbundna vaxningen gjort att det blivit tunnare.
I-landsproblem.
Whatever.

Några saker som varit bra med det här året är...

jag har lärt känna mig själv, hur jag fungerar, bättre
lärt mig jobba i team, både i med och motgångar
fått jobba mycket med ungdomar
varit ledare för en tjejgrupp med ett gäng underbara tonåringar
fått njuta av fjällnaturen
lärt känna nya, härliga människor
att jag lärt mig mer om hur jag ser på tro och gud
att jag fått åka massa snowboard =)
att jag lärt mig att jag måste ha nya utmaningar i min vardag annars blir jag till slut tokig,
samtidigt är jag glad att det här året verkligen lärt mig stressa av och ta det lugnare


Borta bra men hemma bäst =) så känns det nu. Snart är jag redo för nya äventyr men just nu vill jag bara hem till storstadspulsen och våran underbara, vackra, helt fantastiska huvudstad!
Ett nytt jobb på ett grymt hotell väntar, min familj och mina vänner också.
Känner att detta blir ett återkommande tema men så är det när man verkligen ser fram emot något.


Hon är bra. riktigt bra faktiskt. Såg henne köra den här låten på Operah, vad grym hon verkar vara live.
Blev lite kär i låten eftersom hon grät när hon sjöng den. Kanske var det mest för att ett fans hade pratat med henne precis innan om att hon hade sjukdomen ms...
I alla fall, fin låt. Inte direkt något jag kanske lyssnar på annars men nej den här gillade jag.








Den där obeskrivliga känslan.


Kommentarer
Postat av: JOHANNA

hej! vad roligt att du hittade min blogg! min mailadress är: [email protected]

så det är bara att maila dina frågr så svarar jag så fort jag kan:)!!

2009-05-25 @ 19:04:55
URL: http://johannasten.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

alltid borta bra men bäst hemma :-)



www.misstessan82.blogg.se

2009-05-25 @ 19:17:54
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Alexandra D

Heej kommer sakna dig när du flyttar hem ju:(

Tjejgrupp var kul med er :)

Kommer sakna er i skolan på onsdagar:(

Men du får ha det så super bra på nya jobbet

och lycka till med killarna :)

Kram Alexandra

2009-05-28 @ 10:55:00
URL: http://Absolutdahlund.blogg,se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0