Sportlovsveckor på ingång

Och så har det gått ännu en vecka. Det är fullt upp nu, sportlovsveckorna börjar nu till helgen och det är då vi i Zebra har som mest att göra. Liftkort ska delas ut, vi ska åka ut till olika läger och berätta om Zebra, caféet ska vara öppet 12-12 ons-lör, och det stora Duvedsdramat ska visas upp sex gånger. På tisdag kväll är första föreställningen och jag ser verkligen fram emot det! Det var länge sedan jag stod på scenen, den här gången blir det ju teater och inte sång men det ska verkligen bli kul. har kommit fram till att jag gillar teater. Jag spelar en fjortonårig, jobbig tonårstjej. Rollen är rätt lätt att leva sig in i, haha. (Av någon anledning?! ;P )
I måndags filmade vi lite i backen, det ska nämligen visas ett litet klipp om när familjen (som dramat handlar om) åker på semester till Åre. Haha jag åkte runt med den blonda peruken, utan hjälm och med idominsalva på läpparna. Det var killar som busvisslade på mig i liften och jag kan lova att det var för att jag såg riktigt blåst ut. Johannes var fransman och åkte runt i basker, underställsbyxor och en lite för liten randig tröja. Oerhört underhållande.
Det har vart strålande sol tors-mån. Riktigt bra i backarna med andra ord. Inatt har det snöat så förhoppningsvis kikar solen fram i helgen igen för då blir det riktigt gött.

När jag var ute med Evelina efter nyår hemma i Sthlm, sa hon en riktigt fin sak till mig, en komplimang. Sådana som man sällan ger varandra. "Du har ju alltid en platt mage. Jag har faktiskt tänkt på det, du har det! Det ska du va glad över."
har ingen aning om hur vi kom in på det samtalsämnet men jag blev i alla fall glad.
Saken är den, att det har jag då inte nu.
Den där någorlunda vältränade magen, den har försvunnit och ersatts av svällande fett och bilringar. okej nu överdrev jag lite men nog har det satt sig något mindre charmigt på magen som det inte var lika mycket av innan.
Jag gymmade 3 gånger i veckan hemma. Med undantag men oftast så gjorde jag det. Under sommrarna brukar jag springa. Här uppe blir det mycket utförsåkning, vilket blir en hel del styrka men inte konditionsträning på samma sätt som att springa.
Har helt enkelt ändrat träningsrutierna helt och hållet. Så jag har kommit igång med nya rutiner som ska funka här, eftersom jag inte har möjlighet att gymma.

-50 sit-ups varje kväll på pilatesbollen
-tjejträning på måndagar (cirkelträning, dvs mest styrka för hela kroppen)
-utförsåkning ca 4 dagar (2 heldagar och 2 halvdagar, det varierar)
-morgonpromenader tisdagar och torsdagar med Ida, 30 min (2 veckor har gått och det funkar bra, tro det eller ej jag som hatar att gå upp på morgnarna)

Det där med sit-upsen fungerar väl inte riktigt, men det blir ett par gånger i veckan i alla fall. När jag åker hem v.11 ska jag lyxa till det med att klippa och slinga mig. Om jag har råd. Just nu är mitt hår katastrofalt och jag går ju runt i underställ/mössa mestadels här. Vilket är skönt på sitt sätt men nej.. håret behöver sig en omgång.
Och så när jag sitter här och känner mig ful, får jag världens sötaste kommentar av Johan.
Nu känner jag mig inte lika ful längre.
=)

Här är från den där utgången förresten, vet inte riktigt hur jag lyckades med siffrorna men men.
Ironiskt nog ser det ju nästan ut som att jag har ett barn där under klänningen.. haha.



Nu blir det mat om ett tag och sen två timmars kvällsåkning med Degen och nå fler!
Ha det jättebra nu, träna och ta hand om er. Lagom mycket.
Man är snyggast när man utstrålar självförtroende. Det är verkligen sant. Hur snygg kropp man än har är man skitful om man ser osäker ut. Så sant, så sant.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0