Höstmarknad i Åre

Det där med fjortonåringarna som jag träffade förra helgen, det häftiga var att de levde ett sånt liv som jag hade dött för när jag var 14. De sov i klubbhuset på stallet när de kände för det, red och pysslade med hästar typ varje dag, några av dom hade egna hästar. För er som inte kände mig när jag var 14 så var jag en riktig hästtjej då. Eller lite i alla fall. Red och hängde i stallet en del, drömde mig bort i hästböcker och så. Det blir nog lite ridning här uppe, ser jag fram emot!

Tro det eller ej, jag gillar det lugna livet här. Jag har inget att vara stressad över, fast ändå lyckas jag stressa upp mig över småsaker såklart men åh jag mår så bra av naturen och alla människor. Jag önskar verkligen att alla får uppleva naturen såhär närainpå någon gång i livet, samt detta att bo tillsammans med folk. Det är underbart. Självklart kommer det vara jobbigt ibland men helheten är underbar. Verkligen. Jag får lära känna folk varje dag, se nya sidor av vänner som är både bra och dåliga och det sköna är att vi gemensamt har gud. De flesta, inte alla, är kristna och det gör att man tillsammans har så mycket att prata om och disskutera och lära sig.
Så vuxen jag låter nu!
Och filmkvällar typ 4 dagar i veckan klagar man inte på.

Hur som helst var jag ju ledig några dagar förra veckan så då var jag hos min farbror utanför Östersund. Lekte med kusin Anna 2 år gammal som utan överdrift är sjukt skön. Hon kan säga "Hey baby, I love you" bara det säger väl en del.
Familjen kom upp och hälsade på, mycket trevligt. Inte bara att träffa dom utan också att få massa mat och överkast mm till rummet.
Var också på församlingshelg i lördags, var bara med lördagen eftersom familjen var här. Det var trevligt, verkar finnas en hel del sköningar i Undersåkers församling. Vi som går Zebra kommer ha väldigt mycket med den församlingen att göra så det känns kul att dom verkligen välkomnar oss och är trevliga.

I helgen är det höstmarknad i Åre, då blir det häng på Zebra caféet första gången. Det blir chill. Ska stå och sälja kaffe och prata med folk. Jag får prata riktigt mycket här, det trivs jag så bra med. Haha.

Det kommer bilder, gott folk. Det kommer. Ni kan få se ristafallet i det här inlägget.
Ristafallet ligger skitnära skolan, jag ser det varje morgon när jag går upp typ. Skitfränt. Ronja stod där och skrek sitt vårskrik i filmen.

Vackert va? Där har flera badat, tänk er att stå där bakom och bada. Kallt men fränt. Det ska jag göra i vår, måste ju göras minst en gång när man bor så nära.

Just det hörni!! Nästa helg ska vi ha liftartävling till Trondheim! Ballt. Jag och Anton kommer lätt vinna. Berättar mer sen.

Skriv en kommentar hörni, jag blir så glad då. Hur mår ni som läser och vad händer i era liv? Tell me.
CIAO

Kommentarer
Postat av: mama

hej lillan! Nu är din halsduk på väg via posten. Tack för senast, det var kul att se att du har det bra där, håller med om att naturen är fantastiskt vacker däruppe!

Pussochkram

2008-09-22 @ 15:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0