Snön har kommit

Japp, snön har kommit upp till Åre nu. Lite i alla fall. Sen är det rätt kallt nu också vilket är positivt för kyla+lite snö= snart öppnar backarna. Fy vad kul det ska bli att få åka snowbaord igen!! Och nu har man dessutom en hel säsong på sig.
Förra veckan fick vi de nya skidkläderna, det kostade en del men vi hade bra rabatt och de är sjukt snygga och bra kvalité.
Matilda och jag gick på en rätt lång promenad idag, och vi råkade gå fel och tänkte ta en rätt ogenomtänkt omväg. Haha vi fick klättra ner för ett stup! Och då menar jag nästan att det var ett stup. Riktigt brant, det var så härligt att känna sig liten igen och leka i skogen.. lär bli fler tillfällen för skog finns det gott om runt krokarna så att säga.
På tillbakavägen fick vi ett litet infall att knacka på hos några som bor rätt nära skolan och har en häst. Jag pratade på med farbrorn och vi kom fram till, hör och häpna, att jag ska få sköta och rida hästen!! Det är nog min familj som kan förstå hur lycklig jag är... det är en dröm för mig. Att helt själv få pyssla om en häst och rida ute i naturen. Det gick inte riktigt hemma i Sthlm med mitt stressiga liv, prioriterade bort hästar och stallet och har inte ridit på två år. Så jag ser verkligen fram emot det här. Hoppas att allt går som det ska. Hästen verkar snäll och farbrorn med så det är goda förutsättningar. Det är en cardenner och det är en arbetshäst (farbrorn jobbar mycket med den i skogen, så den är stor, kraftig och jättestark).




En gammal bild på Marta (som snart kommer upp och hälsar på!!). Det roliga med bilden är att hon är kristen, och inte dricker. Så den är väl inte så kul om man inte känner henne helt enkelt. Men jag såg den på facebook och garva lite så tänkte dela med mig till världen, Er.


Och här har vi henne, hästen. Hästen med stort H. Hästen som jag hoppas på att lära känna och få ta hand om lite då och då. Sjukt dålig bild men i alla fall. Den är fin.



Här står jag, nära ristafallet och njuter av solen och den vackra dagen.
För det är sådant man gör här uppe i Jämtland när det är fint väder
...och det är inte så tokigt trots allt.

Och tänk er en sådan här dag på hästryggen. Kan inte bli mycket bättre.


Gå in på www.zebrainfo.com och klicka er vidare till bloggen så ska ni få se och läsa om vad jag och teamet gjort de senaste veckorna. Bloggen kommer uppdateras minst en gång i veckan framöver så läs där om ni vill läsa om vad jag faktiskt gör här uppe. Tänkte även att jag ska skriva ett inlägg om det här på bloggen för er som inte riktigt fattat vad det är jag pysslar med.

Och hörni, några av er var bra kommentarer ett tag där men nu börjar det va som vanligt igen. Det är SÅ mycket roligare att uppdatera bloggen om man får lite feedback =) så konstruktiv kritik/bara en hälsning får ni gärna komma med. Det uppskattas!

Puss och kram nu ska jag kolla på The hills (förmodligen en av de sämsta serierna någonsin, haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0