Man kan ju inte bli annat än glad


Jag har fått saker gjorda sen jag skrev det förra inlägget. Jag och Evelina är riktigt förberedda inför morgondagen. Det kommer nog bli bra =)
Mindre kul är att mamma har tillbringat dagen på akuten... förhoppningsvis och troligtvis är det inget allvarligt. 

Träning och mat och sådant.
Har kommit igång med morgonpromenader nu. Förra veckan kollade jag på "Du är vad du äter" och då en kvinna väger 135 kg var Skippers råd att hon bla skulle gå på en 40 min promenad varje morgon. Jag går 30, typ.. när jag känner för det, haha. Men minst 3 gånger i veckan kommer jag köra på, plus gymmet såklart. Det känns ju realistiskt och då jag inte väger riiiiktigt 135 kg och inte är överviktig borde det räcka. Man känner sig så fräsch efteråt! jag lovar! Är det svårt att komma ut på morgonen- ta med mamma eller pappa. Jag gick med pappa en morgon förra veckan, fungerade kanonbra förutom när vi började tjaffsa om vilket hus Unn bodde i på andra sidan vattnet. 
Kör på GI-mat nu också, mestadels i alla fall. Jag mår bättre av det faktiskt, inget bröd (fast det åt jag imorse) inge rid, pasta o sånt (fast några gafflar med råris fick jag i mig igår) haha ja ni hör ju hur seriös jag är.
Det är tanken som räknas ;) haha nej men jag har ofta känt mig uppsvälld o fått ont i magen då jag ätit, känns inte alls så längre faktiskt.

Ikväll ska jag ta tag i några pluggsaker. Små saker bara, känns skönt. Men måste bli gjort. Missar konserten på skolan där bla Marta är med, men jag hinner verkligen inte. Och orkar inte heller. Känner att jag börjar slappna av lite nu, axlarna värker inte och jag vet att jag kirrat åtminstone ett par MVG. Känns skönt. Och när jag stressat för mkt o sedan slappnar av blir jag sjukt trött. Och det är vad jag är nu. Inte så konstigt kanske.

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: unnan

haha, vad skönt att höra att du inte glömt mig och att mitt hus fick vara med i en diskussion.. =)
det gläder mig.. :D

2008-05-13 @ 20:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0