Kittelfjäll 2008

Hemma från Kittelfjäll! Det har varit en bra vecka, annorlunda men bra. Med annorlunda menar jag att jag aldrig varit på ett sportlovsläger med 360 deltagare. Allt var bra planerat, till och börja med kom vi fram som planerat och hem en timme tidigare än planerat! Vi åkte på natten både dit och hem, mycket mysigt enligt mig. Det går så mycket fortare när man kan sova lite och flumma med Marta på natten är bland det roligaste som finns. Jag har skrattat jättemycket den här veckan, haft några allvarliga, bra och givande samtal, fått hänga med några vänner extra mycket och ja, helt enkelt haft det otroligt bra! 
Gud är bra. Kan inte bortse från det faktum att gud finns, trots att jag tvivlar, eftersom det känns så ofta att han verkligen finns. Tanken att gud inte existerar finns inte för mig. Det funkar liksom inte. De gånger jag tvivlat som mest har det funnits ett tomrum inom mig som fyllts varje gång jag bett eller känt guds närvaro.
Sportlovsläger eller andra kristna läger får alltid mig att må bra. Så bra som jag aldrig annars mår. Varför? För att jag känner mig trygg. Älskad. Välkommen. Klart man gör det i vardagen också och i kyrkan här hemma i Sthlm, men läger är speciellt. Man är sig själv, det är drogfritt vilket bara är skönt, inte för att jag är nykterist men för att ingen är sig själv när man dricker och det är oerhört skönt att bara hänga med folk och ha kul utan alkohol.
Den här veckan har jag fått höra av 2 fina, unga tjejer att de ser mig som sin förebild. De orden värmer så mycket och jag ska verkligen försöka vara deras förebild, bete mig på ett bra sätt och försöka att inte göra så många misstag. Tänk att få ses som en förebild. Jag mår så bra när jag tänker på det. Unga tjejer behöver bra förebilder. Sen att jag inte tycker att jag alltid är det är något jag måste jobba på... för det vill jag vara. Det behövs i det här samhället.
Vi, jag, Marta och våran girlie Olivia hade turen att få bo i huvudbyggnaden, hotellet. Vandrarhemshotell skulle jag dock kalla det. Nyrenoverade rum= fräscht med bla platt-tv. Vårat rum blev inte helt oväntat hängrummet. Mysiga eftermiddagar, bra morgonsamlingar, straff-uno. Afterskin var rätt bra den med, hängde inte där mycket men de hade verklige fixat och planerat mycket kul! Bla speeddejting en eftermiddag som jag tyvärr missade. Haha. var ju ändå mest yngre killar och riktigt så desperat har jag inte blivit än. fast det var ju mest en rolig grej men men. 
I söndags var det sådan snöstorm att jag bokstavligt talat gled iväg med alla min packning, hajjar ni? 60 kg+ packning på ett antal kg blåste iväg. Helt sjukt. Alla skulle gå till ladan för kvällsmöte och vi gled/blåste hela vägen dit. Haha. Mötena i ladan var bra och lovsången härlig.
Några interna grejer, alla från allas våran Emelie, aka Tudd:
"Ska ni ha era föredragsbyxor på er?"
"I like big buts and a candlelight..." 
" Jag är ROTTATOJLE"

Har tyvärr åkt väldigt lite snowboard, första 2 dagarna pga att jag inte var frisk/kände mig frisk, sen var det rätt dåligt väder de andra dagarna med alldeles för mkt lösnsö för min smak (jag är rätt dålig på att åka). Känns jättetråkigt men lite har jag åkt iaf. Offpiståkning är vad som dominerar i Kittelfjäll vilket jag är för feg och för dålig för. Men men, är väl bara tuffa till sig lite. Blir förhoppningsvis romme nån helg snart med Kungsängen grabbarna! Så då får jag åka lite mer. Känner mig inte klar för den här säsongen.
VI kom hem igår morse, halv 6. Sov under dagen och på kvällen var jag i Kista med mamma, shoppade 2 tröjor och 3 par skor för 1100 kr. Slå det! Inte var det nå secondhand inte. Mycket nöjd. Sen gick vi på bio och såg "PS, I love you" som var riktigt söt. 
Idag kommer farbror+familj från Östersund och hälsar på, får äntligen träffa lilla Anna igen som snart fyller 2 år, min sjukt söta kusin som är blandning mellan en finne och en korean. Har nog aldrig sett en sötare unge. Lägger upp bild sen. 
Ikväll ska Anny firas! Kvinnan fyller 19 imorgon. Först ska jag till ett hotell i Älvsjö där bla Kajsa och Jens spelar/sjunger, sen ska vi ut på Söder. Blir nog en mysig kväll! 



Kineser som inte kan säga r är rätt roligt... (emil.blogg.se)

- Vill ni ha eftelätt mina hellal?
- Ja vad har ni för nåt?
- Vi hal flitelad banan med glass och silap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0