Alicante

Resan är bokad =) Unn och jag åker till Alicante den 14e Augusti. En vecka bara hon och jag, ingen press, ingen stress, bara sol, god mat och trevligt sällskap. Tydligen bra shopping också, billiga fina skor. jag som verkligen inte är en skomänniska kanske tar mig tid att fynda några dojjor. 
Ska ta mig en liten tripp till stan nu och kolla om det finns träningskläder och även bra träningsdojjor på rean. Behövs kan jag säga... mina skor är så dåliga att om jag springer några km får jag en fin liten blåsa på foten. Varje gång. Inte särskilt bra. 
Dojjor. Fult ord.


I alla fall så skickade jag en låt till emil, (emil.blogg.se) där jag sjunger häromdagen. Han har ett par gånger uttryckt sin fetish för tjejer som kan sjunga. Så jag tänkte att jag skickar en låt och ser vart det här kan leda. Kanske blir det så att jag flyttar in hos honom om en månad eller två, till hans härliga lägenhet med alkisar o polacker utanför dörren. Kanske blir jag bjuden på en middag med mamma scans köttbullar och ett kilo pasta för att sedan sitta uppe hela natten med den här mannen och dricka öl, loda vid datorn och kanske efter att ha vänt på dygnet totalt gå till hans jobb på konsum för att hälsa på hans älskad och saknade arbetskamrater. (han har semester)
nej ni, det låter som mitt drömliv! =)

Nu var jag kanske elak? Jag är mest ironisk, han verkar rolig och kul den där Emil. Annars skulle jag inte skriva om honom. Sen ska han förmodligen hjälpa mig med den här låten också.. att få ut den på youtube kanske, med ett fint bildspel till. I hope so. 

Igår efter jobbet (jag vet hur gamla män och kvinnors underliv ser ut nu, och det är inte alltid så smickrande) vart det en riktig tjejkväll ute. Kul var det. Jag, Unn, Lina, Kajsa, Evelina, Anna och Lisa satt på hirshen och pratade om livet. Jag hängde i och för sig mest med en kille vars ex var helt galen av svartsjuka för att han dansade med mig. Ojoj, jag kände mig kind of special. Han brydde sig inte så mycket om henne utan gav mig all uppmärksamhet. Moha, tyckte synd om tjejen... men vad ska man göra när man är så sjukt snygg som jag o inte kan hantera alla killar som raggar på en? Någon gång måste man ju va snäll och ge en man den uppmärksamhet han kan behöva.
Fy vad mycket skit jag pratar. Jag kom i alla fall inte hem före halv 4 så det var en rolig kväll.

Några bilder:

1. Unn, Ante, jag och Jens hos Unn, (som fortfarande bor i Gustav den tredjes gamla villa i Hagaparken. Kommer alltid tycka det är fränt) på midsommarafton
2. Marta, Evelina, Lina och jag i Martas lägenhet i gamla stan i måndags
3. Viktor, jag, Ante och karro på midsommar
4. Tim, Viktor och Ante kunde inte släppa taget om varandra... fortfarande på midsommarafton
5. Sanna hjular för fullt under fotbollsmatchen och Kajsa the värdinna ser allmänt crazy ut.
6. Ännu en bild från midsommarafton. Mina ögonfransar syns där bredvid Viktor, till höger. Om ni kollar riktigt noga.
7. Mamma och jag på studenten. Världens finaste person är hon, min mamma. Det går inte att inte tycka om henne.



Nu ska jag till stan, sen ska jag promenera i årstaskogen med Clair och sedan träffa en annan vän för fika och bio i stan!
Imorgon blir det farmor och farfars guldbröllopsfest. Där ska det sjungas "Somliga går med trasiga skor" och andra låtar som gammalt folk kan gilla. 
En absolut sista sak. Jag har kommit igång med gymmandet efter 3 veckors "vila". Och jag har sjuk träningsvärk. 

Kommentarer
Postat av: Johan

danskillen ville ju bara vara snäll ju ;) haha

2008-06-26 @ 17:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0