farmor och farfar

hemsk morgon. sen blev dagen bättre och bättre. 
Efter jobbet vaxade jag benen, hela inklusive bikini. Vilket med andra ord betyder att jag är såå redo för kanonbra väder ;) så solen, hej hej solen kom! Imorgon och på torsdag är jag ledig och efter jobbet på fredag ska jag, mamma, pappa och marta ut med båten så då visar jag också gärna mina ben för solen. haha.
Grymt skönt att bli av med iaf. Det kostar ju dock.. orkade inte vänta på elevbehandling, o det går så mkt fortare på en riktig salong. Hon var sjukt trevlig också, blir lätt ett återbesök någon gång i framtiden.

Sedan efter en god middag (lax) övningskörde jag till farmor och farfar. Inser varje gång jag är där att jag är där alldeles för sällan. De är så fina. Sen gled jag och pappa runt i stan lite, för er som inte känner mig så verkligen älskar jag att åka bil i sthlm. Framförallt en kväll, kolla på folk. Genom bilrutan. förstöra miljön lite. Mys.
Vi gick in på clarion också, det nya som öppnat vid norra bantorget. För jag är ju lite småtokig i hotell. 

Jag känner harmoni idag. Faktiskt. Jag har så mycket att vara tacksam för, det inser jag mer och mer för varje dag som går på jobbet. Att jobba inom vården är tufft, det kan man inte säga annat om. Och det är nog inget framtida yrke för mig men jag är otroligt glad att jag jobbar nom hemtjänsten i sommar. Att jag får möjligheten att se hur människor man i det vardagliga livet inte har kontakt med, har det. Det ger mycket. Empatin om något växer, ansvaret med. Och även glädjen för de små sakerna i livet... som rökta laxfenor. har aldrig ätit det men en kund älskar dom. Hon blir så lycklig när hon pratar om laxfenor. 
Jag ska från och med nu ta vara på de små sakerna i livet ännu bättre.

Som nu ska jag krama mamma i trehundra år (förstår inte hur jag ska klara flytten till Åre... ingen mamma att krama!) och sedan kolla på sex ad the city (som jag egentligen inte tycker om att jag tycker om) och sen sova. Imorgon är jag ledig. Det bidrar nog ganska mycket till min positivitism idag. (kan man säga så?)

Så läsare, ta vara på de små sakerna runt omkring mer. Nära och kära såklart, krama varandra. Men även typ mat och träning, var glad att just Du kan ta den där löprundan runt sjön och den vackra naturen och sedan har råd att köpa god mat. 

Tjenare Sara..... frälsningsarmen here I come...  




storebror och jag. Honom ska jag försöka vara trevligare mot i framtiden.. häromdagen kom han fram helt spontant, gav mig en kram och sa "jag älskar dig". Det brukar jag göra ibland, men att han gjorde det bara sådär. Det är inte ofta. Det gjorde min kväll och det tänker jag på lite då och då.

Fy vad bra jag har det.
Nej det blev för positivt.
Något negativt måste jag ta upp:

Psykiatrin i Sverige. Sjukt. Helt sjukt. För våra skattepengar, VÅRA (ja jag har betalat skatt några år) bygger de exempelvis skandinaviens största shoppingcenter här i Solna. En ny stadio också. För många miljarder.
Samtidigt går en psyksjukman fri och knivmördar en oskyldig sextonårig tjej i Södertälje, för han inte har fått vård. Han hade tidigare självmant sökt hjälp men inte fått någon. 
Jag blir arg. Arg på samhället. Pengar återigen, ALLT handlar om pengar. Medmänsklighet och omtanke, vart tog det vägen? Ska nog skriva ett brev till statsministern. Starta en protestlista. 
(Det är sånt jag säger och sen har svårt att få igång...haha, så förvänta er inget)
MEN nej, jag blir så förbannad. Gah.

Nu tillbaka till min fina värld, tv, fina människor och räkor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0