Framtiden

Jag hade världens mysigaste kväll med lillkvinnan Xue. Hon var på sitt bästa humör och när vi läste sagor innan hon skulle somna kröp hon som alltid tätt intill men idag sa hon: Sånna här stunder... tycker jag om!
Då kändes allt bra. Den stunden. Det hon behöver är kärlek, värme, mat. Hon är snart 5 år och jag är så glad att jag har fått vara o förhoppningsvis kommer få vara, en rätt stor del av hennes liv.
Iaf så kom faster hem vid 10 och vi började prata framtid.
Det hela slutade med att jag tog en promenad till Fridhemsplan där jag hoppade på tunnelbanan hem och jag fick ett sånt lyckorus under den där lilla promenaden. Jag insåg för första gången, att till sommaren är jag fri och göra vad jag vill. Jag har alla möjligheter att göra vad jag vill. Och jag vill resa. Jag vill jobba, för det måste man för att tjäna pengar så man kan resa, och sen vill jag resa till olika länder och olika städer och uppleva saker. Jag vill inte bli en Svensson inom den närmaste framtiden iaf, jag kan lätt tänka mig att gifta mig och skaffa barn för det vill jag, men ett svensson-liv med en villa i förorten och en volvo o ett 9-17 jobb varje dag känns som något som ligger långt framåt. 
Samtidigt vill jag inte lalla runt över hela världen utan någon somhelst trygghet, men jag vill inte dö och känna att jag inte fått se tillräckligt av världen.
Så vad händer i höst?
Bibelskola i Sverige eller någon annanstans?
Jobba järnet för att sedan resa 1 månad till kanske Australien, USA, Nya zeeland, Afrika?
Flytta utomlands för ett tag, ett halvår eller så? London? 
Åh vad jag vill göra mycket.
Sen kommer såklart den andra frågan, själv eller med någon/några?
Beror ju såklart på vad man ska göra och vart man ska.
Vilket spännande år...
Lutar åt att jobba stenhårt i sommar iaf, så man har lite pengar att röra sig med.
Bibelskola här i Sverige ett år skulle kanske vara en bra start, en bra grund att stå på innan man far ut i världen?
Det kanske slutar med att jag jobbar på hotellet eller någon affär i 10 år.
Haha, nej du det ska mycket till om det blir så. 
Aja, time will tell.
Om några månader vill jag veta lite mer iaf.... vill inte att det plötsligt ska vara augusti och jag inte vet något alls om hösten. 
Bara lite tankar.
BY THE WAY, vart är kommentarerna?!?! Jag ser ju att jag har läsare, men hur kul är det att skriva när man får kommentarer sisådär vart sjätte inlägg om man har tur.
Kom igen nu vaaaa...

GODNATT! Heippa

Kommentarer
Postat av: Cirla

här kommer en kommentar iaf..:

"men du har ju hela livet på dej vännen! hoppas det blir långt men främst att du njuter av varje sekund. känn ingen oro, morgondagen får själv bära sina bekymmer.. "

slut på kommentar ;)

2008-01-12 @ 21:33:46
URL: http://cirla.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0