Boende på internat i Finland

Jag rekommenderar inte någon att åka finlandsbåt själv, framförallt inte tjejer. Klart det funkar men det är som att alla äckel är samlade på ett och samma ställe. Det hela börjar med att mina hyttgrannar består av ett gäng killar i 25-årsåldern som stirrar på mig som om jag vore den enda kvinnan på jorden. Jag klämmer in mig i hytten och träffar sedan på dessa typer ett par gånger på båten, de verkar tro att jag itne vill något hellre än att umgås med dom! Jag drog såklart en Jailhouse rock på karaoken, var ju tvungen trots att jag var själv. Det var mindre kul utan min familj som hejaklack men nog gick det bra.
Sedan läste jag ut halva boken.
Sov 3-4 timmar pga grannarna som bankade i väggen oavbrutet i någon timme. Kände inte riiiiktigt för att gå dit och klaga.
Matti hämtade mig från båten och jag har under dagen sett hela stället här, bor massa ungdomar men man ser inte till dom så mycket. Hoppas på att man hittar någon trevlig musikare att tjöta med för det kommer bli ganska långtråkigt här annars. Hur det än blir så kommer jag verkligen vila upp mig här.
Ska snart sova så jag hinner sova klockan runt, imorgon är det någon happening som tydligen är rätt stor i Finland. Man äter ärtsoppa och åker nerfär backar med pulka osv.
Ja, ni hör ju hur det låter ;P haha. På onsdag ska jag hänga med musikarna, då får man förhoppningsvis några nya "vänner" och leka med!
Palla att inte prata med någon under 40 på 2 veckor? Nej tack.
Kommer säkert några fler uppdateringar =)

Hur har ni det? vad händer för er som praktiserar? kommentera lite nu! Jag känner mig oerhört ensam här borta! Ringa kostar skjortan så det har man inte råd med.

Kommentarer
Postat av: unnan

ey, jag kommenterar också!! jag är bara sjuk och hemma så det är inte så kul.. hälas 40åringarna!! =)

2008-02-04 @ 22:57:54
Postat av: Sara

haha... alltid ni 2. Känns kul, tack! Ni andra som läser då, va va va? Nu sitter jag här i finland o deppar ihop. Give me something to laugh about!

2008-02-05 @ 14:05:30
URL: http://kusen.blogg.se
Postat av: evelina

kanske inte så "skrattvänligt", men en kommentar iaf ;) jag är faktiskt riktigt nöjd med min praktik (förskola) för tro det eller ej, det är ganska lugnt och organiserat. intressant att se hur de jobbar också, älska vittra-pedagogiken :D plus god mat och fräscha lokaler, till skillnad från steg.. och så verkar det som om jag kan få sommarjobb där! alltså allt frid och fröjd hittills.
hoppas ärtsoppan och pulkaåkningen var till belåtenhet!

2008-02-06 @ 17:35:42
Postat av: Jess

Tack för svaret, det uppskattas!

2008-02-07 @ 20:38:09
URL: http://jessjess.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0