Happy thoughts

Igår efter jag red den galna hästen Kajsa mådde jag bra. Riktigt bra. Solen sken, hängde med fina vänner och tänkte på allt jag har som är bra. Var på världens minsta valborgsfirande. Lekte med några ungar i en lekpark. Kände mig vuxen men ändå så barnslig. Sådär barnslig på ett bra sätt. Brydde mig inte om att jag var som en av treåringarna för stunden. Det var så skönt att vara liten, bara för en liten stund. Ingen press, bara kul.
I förrgår när jag var ute och sprang fick jag ett mentalt breakdown. Jag har seriöst aldrig mått så dåligt när jag tränat. Jag bara kände hur svag min kropp blivit och hur dålig min kondition är. Jag jämför mig med förra året vid den här tiden, då jag var i form, och det får mig att må så dåligt. Men så pratade jag med Ida och hon pushade mig i rätt riktning.
Jag har kommit igång bra med träningen senaste månaden. Men inte tillräckligt bra. Nu har jag i alla fall ett 'schema'. Morgonpromenad varje dag. En halvtimme (det är grymt skönt)
Lite styrka på bollen efter varje promenad (pilatesboll, sit-ups och lite benövningar)
En gång i veckan springer jag ca 4 km med intervaller
En gång i veckan 7 km

Detta börjar jag med. Är ju inte från scratch utan har ju ändå haft regelbunden träning men inte tillräckligt hårt eller tillräckligt ofta. Kommer ha tid nu när projektet är över om en vecka och fortsätter vädret vara såhär underbart har man ju inget att klaga på då är det bara göra't =) ska dessutom rida en del. Det ser jag fram emot! Imorgon ska Johannes som är livrädd för hästar följa med mig, haha =).

Det är sjukt vad mycket tanketid det tar med mat och träning egentligen. Jag hoppas och ska kämpa för att jag om en månad känner mig piggare, friskare och fräshare! Så när jag flyttar tillbaka till Sthlm blir det gym igen, ska bli så kul. Det har jag saknat här uppe.

Åkte min sista dag i backen idag, det var sommarvarmt och riktigt härligt. Kollade på en wakeboard tävling på torget i Åre också, de hade byggt pooler. Haha, kul grej.
Och nu ska jag kolla på Sex and the city.


och de bilderna jag försökte ladda upp funkar inte... röv.
Aja, det här blev jag grymt sugen på att testa idag:

Åka downhill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0