Tolka efter skoter uppför fjäll

Jag mår bra nu, inga men efter hjärnskakningen men om jag ramlar igen är det mindre bra.. men det ska jag itne tänka på, har flera månader kvar på säsongen och jag ska åka så mycket jag bara kan, vill och hinner och skadar jag mig skadar jag mig. Så länge jag lever och inte bryter 15 ben och ligger still i en månad och blir lika fet som någon stackare i Mississippi (sjukt svårt att stava) så är jag nöjd.
Har åkt 4 dagar i rad nu och det går verkligen framåt... i slutet av säsongen ska jag kunna raila. Det är mitt mål. Borde inte vara alltför svårt. Får väl se hur det blir med den saken..

Det här var i söndags, den bästa dagen på säsongen hittills för min del. Joel, jag och Matilda. Jag med grönt. Fotografen är den nya, sjukt snygga hunken som börjat på skolan, Jonathan. En skön norrlänning.
Det som är kul att vara i Åre såhär länge är att man hittar alla smultronställen... vi var i Tegefjäll den här dagen och jag slår vad om att 9/10 turister inte inser hur bra backar och bra skogsåkning det finns några km bort från VM8:an och de där uppkörda backarna som alla håller till i. De skulle bara veta..! Tegefjäll är mys i alla fall.


I måndags tolkade vi uppför ett fjäll med skotrar. Eller de andra i Zebra teamet tolkade. Jag tolkade ungefär 50 meter sen ramlade jag och insåg att jag aldrig kommer komma upp. Jag har ju precis blivit någorlunda stabil i pisten, men offpist och dessutom efter en ryckig skoter.. haha nej det gick inge vidare. Men jag tackade inte nej till skoter.
Efter en 10 minuter var det så dimmigt så vi åkte vilse. Eller fel i alla fall. Men våra kära lärare och de andra fjäll/friluftsmänniskorna som hade skotrarna kunde sin sak och vi hittade fram till kåtan där vi grillade och åt. En meter djup snö och det blåste ingenting, det var en riktigt bra dag.

Sofia klarade sig såklart inte utan mobilen länge.


Det grillades vid en kåta som sagt. Min hamburgare brände hål i min vante.
Var hamburgaren sjukt varm, eller är det kanske världens dåligaste
kvalité på dom stackars vantarna är frågan...





Nu hänger jag på Zebra café, eller jobbar. Är dock inte så mycket folk så springer runt och gör lite småsaker.. ska tex klippa 200 lappar nu. Ska delas ut i brevinkast samt i liftköerna. Reklam om Zebra alltså. Kom hit och du får en gratis kaffe.
Ikväll blir det Vänner hoppas jag, en kille på skolan som har massa avsnitt. Gissa om jag är lycklig... Phoebe får mig lycklig. På riktigt. Vilken karaktär alltså.

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Marta

Åh vad roligt det ser ut!



Härligt att du trivs!



Stor kram

2009-01-29 @ 20:20:00
Postat av: Lina

mysigt i snön!...

Jag vill se en bild på den här grabben;P

2009-02-02 @ 12:15:34
Postat av: Sara

Marta, ja visst är det väl skönt! =)

Lina, haha ja det kommer ska du se =)

2009-02-05 @ 14:38:59
URL: http://kusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0