Åre igen och Zebra caféet är igång...



Ja, varför inte en bild på mig från i våras när jag var sjuk? Det jag gillar med bilden är just det att jag var rätt dålig här men ändå lyckas se helt ok fräsch ut. Haha.
En dag som denna, när jag känner mig precis tvärtom, typ sminkad och frisk och ändå ofräsch, så blir jag lite glad när jag ser den här bilden.
Fast nu när jag kollar på den igen så är den itne så charmig ändå.

Ehh aja.

På Emils blogg, emil.blogg.se, som jag av någon anledning tycker är rätt kul ibland och därav läser den var och varnnan dag, läste jag idag något som jag tyckte var värt att kopiera.


Finns det något som får en att se dummare ut än att gäspa med stängd mun?
Varför hatar resten av Sverige sin egen huvudstad? Vad fan har vi gjort er egentligen?
Varför har alla i USA skorna på sig inomhus? Är de efterblivna eller?
Varför verkar inga andra länder ha osthyvlar? Är dom efterblivna eller?


Det här tycker jag var lite kul. Tänkt på det jag med. Framförallt detta hat mot Sthlm. Här uppe får man stå ut med en heel del Sthlms skämt, och visst det är kul, men ibland tröttnar man lite när man får förklara att NEJ alla är inte dryga brats. För här i Åre är det mestadels de dryga bratsen som syns och hörs.
Vilka i-landsproblem!

Jag har det i alla fall bra här, känns förvånansvärt bra att va uppe igen. Kul att träffa alla och jag gillar verkligen mitt team. Alla var så glada och träffa varandra! Och Zebra caféet är öppet på riktigt nu. Ons-lör. Sweet.
Mitt i Åre ligger alltså det här caféet, typ 50 m från Åre station. Sjukt bra läge.
Nu ska jag iväg till tant Annas, det nattcaféet som några av oss jobbar med.
Imorgon blir det snowboard, måndag med. Wie! Idag vart det ingen åkning tyvärr, men jag tränade lite med min pilatesboll (sjukt bra träning!) och gick en promenad. Är riktigt rastlös efter den sega dan så ska bli kul att åka iväg nu.

Och förresten så köpte jag biljetter hem till v.11 idag, för 256:- tur och retur. Det är NAJS.

Kommentarer
Postat av: Marta

Jag saknar dig!

2009-01-10 @ 23:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0