Copperhill

Backen idag efter en halvdags funderande och planerande inför duvedsdramat.  Det var najs även fast jag inte hann åka så länge, hade caféet idag med Dg och johannes. Lugnt. För lugnt idag med. Vi måste marknadsföra oss mer.
Sen efter caféet var Johannes gullig och åkte med mig upp till Copperhill. Fick äntligen se hur det såg ut! Det är ett nytt design/lyxhotell som öppnat en bit utanför Åre. Såg riktigt fint ut. Var länge sen jag knallade in på nåt hotell sådär och kollade, jag älskar hotell. Har någon konstig passion. Om man nu kan kalla det så. Hah.

Imorgon efter skolan och backen blir det buss till stan (Östersund) där jag ska hänga några timmar, kanske gå på ungdomssamling i en kyrka där, för att sedan hämtas upp av farbor+familj. Vi ska till min farbror som bor en timme bort från östersund åt andra hållet och fira hans 40-årsdag. Ska bli kul att hägna med några släktingar lite och komma bort från skolan och allt.
Träffa några härliga kusiner, äta koreansk mat (farbrors fru är från Korea) och kanske har jag tur och får med mig massa mat hem hit..
I söndags jobbade jag och städade stugor i Björnen, som ligger en bit utanför Åre by, och då får man ta den maten man hittar. Haha låter skabbigt men det är rätt bra. Fick lite pasta och lite annat...
Det där med städjobbet där är väldigt chill. Kommer jobba någon söndag då och då, när jag själv vill/orkar/hinner och det är bara säga till nån dag innan för de behöver typ alltid personal på söndagar eftersom alla kommer och åker då.
Är ju dessutom ob på söndagar. Det enda minuset är att man missar en dag i backen. Men pengar behövs så.

Nu blir det sängen.
Hoppas ni mår bra?! Och kom ihåg att på han där uppe kan man alltid slänga en bön eller två...

Ciao

förresten så har jag kirrat säsongskort (ja inte på egen hand men ändå) till några uteställen i Åre till alla i teamet. Najs. Äntligen blir det lite dans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0