Working night shifts

Jobbar natt i en vecka. Ikväll blir det fjärde natten. På torsdag morgon går jag av. Ledig en dag. Jobbar kvällspass fredag. Ledig helgen. Jobbar kvällspass måndag. Sen har jag inte det blekaste om hur schemat ser ut. Två veckor kan jag jobba rätt mycket i alla fall för då åker Krister till Rhodos i TVÅ skitveckor... usch. Blir det fint väder i Sverige ska jag se till att sola (när jag inte jobbar..) så jag också får ite färg.
Jag är SÅ trött på att jag inte kan resa någonstans.. jag vill verkligen iväg. Behöver komma iväg någonstans, om så bara för en helg. Spanien resan med pappa blir inte av, jag måste spara alla pengar jag kan till resan i November. Ska förmodligen åka till Egypten, Israel och Jordanien. Så jag får tänka på den resan nu när jag avundas alla som har semester i sommar... då får jag min semester! Och inte blir dt någon svenne bekvämlighetsresa inte, det blir äventyr, se nya kulturer, träffa sjukt många nya människor, surfa, och framförallt få hjälpa människor. Kanske till och med till att få upp ögonen för gud.
Den resan kommer bli awesome och jag håller tummarna för att jag får åka med!

Så där lever jag. Måste ta vara på sista sommarmånaden. Åka ut till Kajsa på Ingarö ska jag snart. Var där i onsdags och det var den mysigaste dagen på hela sommaren. Paddlade kanot, badade (för första gången i år) och slutligen åt vi Jens goda mat.

En sak är bra med jobbet, och det är att jag trivs. Får verkligen inte en klump i magen av att gå dit utan det känns bra!
I fredags när vi var ute och åt, firade Linnea, så skulle jag till jobbet efteråt och då kändes det riktigt bra. Fastän jag missade en förmodligen skitrolig utekväll.
Så det är jag tacksam för!

Nu ska jag fixa mig och sen blir det lite mys i kvällssolen innan jag börjar 22.15.

Ciaaaaaaao




min nya, snyggga herrklocka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0