I'll be fighting for my love story

Dålig uppdatering, det har vart mycket som hänt senaste veckan. Så det här blir ett "jag gjorde bla och sen bla" inlägg.
Kusinen var ju här förra helgen med sin kompis, vi hade några riktigt goa dagar. Snön i backen sög tyvärr men vi körde på för fullt ändå. Var på en stor skidgala med några av världens bästa skidåkare. Jon Olsson med flera, bland annat en kristen åkare från Norge var där. De hade spelat in filmer så röstade publiken fram en vinnare samt juryn en. Riktigt kul att få se filmerna eftersom vi även sätt när de spelat in dom under veckan. Dom är så sjukt duktiga, fattar inte hur dom vågar... en av killarna bröt nacken när han ramlade i ett hopp.
Aj.

Nu i veckan har Ante, Erkki och Albin varit och hälsat på.
Dom kom i onsdags och åkte igår. Vädret har varit riktigt härligt de senaste dagarna, så några goa dagar i backen blev det. Framförallt i lördags. Åre är verkligen vackert när det är strålande sol, klarblå himmel och man ser alla fjäll runtomkring uppe från toppen. Vi hoppade och tog lite kort, jag har alltså lärt mig att hoppa! Vore riktigt kul att lära sig lite mer nu de sista veckorna. Lite härlig offpiståkning blev det också.
Just det, vi såg Sahara Hotnights i torsdags på bygget! Fick äntligen träffa Dessi, en gammal vän från Kungsängen, vart en riktigt trevlig kväll. Bra spelning men är man 159 cm lång är det inte så kul att stå en timme bland fulla, hoppande ölmän. Men killarna tog hand om mig så jag dog (läs svimmade) i alla fall inte. Buggade med en galen norrlänning också.. haha.

Annars så har de på skolan påsklov nu, men vi hade ju lov förra veckan eftersom vi har caféet öppet nu (sista veckan!) så imorgon har vi lektioner, halvdag och sen ska vi "reflektera i backen". Haha. Låter som en kanonbra dag med andra ord!
Igår var jag duktig och jobbade, det behövdes med tanke på alla de gånger jag ätit ute med killarna under veckan och alla utgångar. Även om man bara gör av med en hundring varje gång på inträde så blir det ju en del efter ett par gånger. Igår var vi och dansade igen, helt gratis dock eftersom Jonte betalade inträde för mig ;) wie.

Och vet ni vad som händer på onsdag? Då åker jag till Östersund för att på torsdag morgon åka till Sundsvall och sen Härnösand där jag stannar bara en natt för att sedan åka till Sundsvall igen för att sova hos några vänner till familjen för att sist men inte minst åka till STOCKHOLM på lördag morgon!!! Gissa om jag längtar. Det ska bli så grymt skönt med några dagar hemma. Egentligen hade jg inte tänkt att åka hem nå mer men hittade en så billig biljett så det blev så. Sen finns det väl några anledningar till också.. =)
Det ska bli så kul att träffa William, Johanna och Samuel. William är 1 år nu, och det var ett tag sen jag såg honom sist. Tyvärr bir det verkligen en snabbvisit men bättre än inget!

Jag har insett att man kan försöka komma över sina misstag, för min del från förra sommaren, men de hänger alltid med en och vissa händelser kommer aldrig försvinna. Ung och dum. Jag får se det som en lärdom. Livet blir inte lättare när man blir vuxen.. men det är ingen idé att må dåligt över saker man idag inte kan göra något åt. Det är bara bita ihop och gå vidare. Ibland önskar jag bara att jag varit lite klokare för ett år sen.


Detta blir ju en helt ny låt när han kör den akustiskt. Sjukt bra. Tycka vad man vill om honom men snygg är han, och han har fin röst.






En sista sak, den här kvinnan, Matilda Widholm är en av mina finaste vänner.
Jag är så glad att jag får vara din vän. Du betyder så mycket.

Om en månad kommer vi inte ses varje dag. Jag vet att jag kommer sakna dig så ofantligt mycket! Fortsätt vara den fina personen du är idag. Du är en förebild, en klippa. En guds ängel.

Kommentarer
Postat av: matilda

Söööt! Jag gillar dej med tjejen. e så gla att jag har en sådan fin vän som dej! Längtar såååå tills du kommer tillbaka <33

2009-04-19 @ 15:26:48
URL: http://matildish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0