Åreskutan

TJO igen, mamma, Unn, Emelie, Johan och ni andra som jag inte vet om som läser! (en liten pik; skriv vem ni är! =))

I fredags fjällvandrade klassen, det var en rolig dag med mycket skratt och roliga bilder. Får lägga ut några från DG:s dator sen. I lördags besteg vi Åreskutan, det är 6 km uppför. Det var bland det jobbigaste och bästa jag gjort. Tog cirka tre timmar. Det var så vackert där uppe så man kan inte annat än att tro på gud. Tvivlar ni på gud; fjällvandra och ni lär inte tvivla lika mycket längre. Haha!
Vi tog en egen väg som vi tyckte var bra (osäker och dum) istället för vandringslederna. På ett ställe var det så brant att om man hade tappat fotfästet och ramlat hade det blivit sjukan (och en bår typ) helt seriöst alltså. Det var läskigt men lite kul eftersom det var massa blåbär på vägen som man kunde försöka äta. Haha.
Sen var det snö! Mycket snö! Uppe på toppen var det svinkallt och blåsigt och snön piskade en i ögonen. Sen gjorde mina öron tyvärr väldigt ont sista biten när vi gick ner och jag påmindes om att jag måste till öronläkaren innan säsongen kommer igång...Men som sagt det var värt allt. För det var Så vackert. Och kul. Träningsvärk i röven har man ju och det skadar ju inte. Sen käkade vi på max och jag läste om Unns pappa i DN! Det var otroligt roligt tyckte jag men jag tror inte de andra brydde sig riktigt lika mycket... haha.
På kvällen var det tant Annas café som det är varje lördagkväll, det var mycket folk och vet ni vad!!! Jag och Matilda ska rida på fredag!! Två tjejer som jag lärt känna lite har egna hästar på ridskolan så dom ville att jag skulle komma dit och rida. Sjukt roligt! Jag längtar!!

Lite bilder från lördagen:


Alla bilder är snodda från Anna. Och nej vi åkte inte lift, den stod still.

Fick en bild från pappa idag, från studentdagen. Vilken dag det var.


PS. Nästa fredag kommer jag hem till Stockholm!!! Längtar!!


Kommentarer
Postat av: Micke

Själv har man kanske runt 30 grader varmt här, såpass varmt är det iaf att man inte kan vara ute hela tiden pga lillen, ngn måste stanna inne med honom hela tiden. Så nog får jag reta dig för att jag är brun när jag kommer hem, men knappast så brun som man skulle kunna tro tyvärr. Jag ska också bestiga ett berg antingen idag eller imorgon, med en fet jesusstaty på toppen. Syns på fredag/lördag eller när du nu kommer hem. Hälsningar från lena och xue och säkert lillen också om han vetat vem du är

2008-10-19 @ 03:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0