Gymmet 7.40 en lördag

Inte särskilt friskt beteende att vara på gymmet så tidigt en lördagmorgon. Men hurtigt, det är det minsann!
Okej det var väl mest för att jag inte kunde sova men ändå.
Det hela måste börjat med onsdagens utgång. I torsdags efter jag och Johan vart på Friday's och kollat på matchen (japp jag såg nästan hela)  så var jag sjukt trött i= sov 12 timmar den natten. Igår var det farmor och farfars guldbröllopfest. . Var där från 15-01.30. När alla gamlingar dragit skulle det städas, alla finnar skulle in och basta (det är inte som med er svenskar att man sitter 15 min utan det handlar om timmar) och sen var det dags att åka hem. Vaknade alldeles för tidigt, 06.15 av att nån granne hade fest? har aldrig i hela mitt liv vaknat av att en granne har fest. Så jag tänkte att det var väl lika bra att gymma när jag ändå skulle göra det någon gång under dagen. 
Det gick riktigt bra, 15 min snabb promenad dit, 60 min styrketräning (körde riktigt hårt med benen men hela kroppen hanns med också) och sen 15 min promenad hem.
Nu ska jag ta en dusch. Sen sova. Kl 18 kommer några vänner hit, tar ett glas champagne som är kvar från mottagningen, beger oss till Söderkisen där vi är 11 eller 12 pers som ska äta middag och sen dra ut. Lite för att fira mig som fyller år imorgon.
Ska bli otroligt roligt. Med så härligt sällskap kan det ju inte bli annat.

Festen igår var lyckad. Farmor och farfar var nöjda och pussade till och med på varandra då de skärde (bla bla det heter faktiskt skar kommer väl nån tänka..men det skiter jag i för det låter fult) i tårtan. Gifta i 50 år är värt att fira tycker jag. Äktenskap har en tendens att hålla i min släkt, har en relativt stor släkt och det är inte mer än en morbor vad jag kan komma på som skilt sig. Så in your faces mother ******* äktenskap kan visst fungera. 

Farfar är rätt rolig. Otroligt klumpig ibland när han ska säga något. Han har en tendens att antingen säga lite för mycket om vad han tänker och tycker eller bara råka klanta till sig och formulera saker på ett minst sagt klantigt sätt.
Igår var det bland annat "....mina härliga barn och deras riktigt otrevliga barnbarn. *kort tystnad och lite nervöst skrattande från oss andra*. nej jag menar trevliga barnbarn". Och massa annat i samma tal jag inte kan förklara, såntdär måste upplevas på plats. Det jag skrev nyss lät ju inte särskilt kul.. men ja ni hajjar.
Han gör lite småroliga saker rätt ofta, kommer på egna, enligt honom, genialiska lösningar till små vardagsproblem. Igår var det farmors rullator som fick lite hjälp på traven. Farmor skulle gå från bilen till festlokalen. Hon var tvungen att gå uppför på en dålig grusväg och hon har riktigt svårt att gå. Så jag skulle hjälpa henne att dra i rullatorn eftersom den fastnade i gruset, det var helt enkelt svårt för henne att putta på. Så farfar hämtade ett rep och knöt fast där fram. Beordrade mig att släppa efter lite och instruerade mig sedan i hur jag skulle dra i repet för att inte skada min rygg.
Riktigt kul tyckte jag+kusinerna. Farmor orkade inte ens kommentera utan kämpade på med stegen och idén var ju inte helt dum utan jag gick framför och drog i repet var femte minut ungefär. Kändes som att farmor var en hund eller något.

Som sagt; sömn och en dusch. 

Några fler bilder först. Midsommar än en gång. Och så en på mig och Unn från i onsdags.
1. Lina och jag blev oroliga att stången inte skulle komma fram så vi tog saken i egna händer
2. Jag och Ante visar våra rätta sidor. 
3. Tim jag och Ante myser i mörkret..
4. Kajsa och Jens vårat älskade par
5. Emil, the birthdayboy =)
6. Unn och jag i onsdags. (Vad är det med  mig och min hals nuförtiden?)
7. Min favoritbild. Påminner mig om en vas. 




Everything's gonna be alright


Kommentarer
Postat av: unnan

skulle jag inte passa i skinnjacka!! :)

2008-06-28 @ 22:55:24
Postat av: Sara

joo du var sjukt snygg i den där!

2008-06-30 @ 13:18:01
Postat av: cirla

att äktenskap inte skulle fungera är ju bara en så idiotisk tanke att jag inte fattar att så många går på det.. bra att du skriver gott om det! gymmet så tidigt.. du är galen^^

2008-06-30 @ 18:40:14
URL: http://cirla.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0