Härlig sommarkänsla

Onödig information

 

Du har ..
(x) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
( ) En locktång
(x) Designparfym
(x) Foundation över 200 kr (som jag i och för sig inte använder..)
( ) Ögonfransböjare (mina är För böjda.. tro mig)
(x) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
( ) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
(x) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr
Summa: 9

Du ..
( ) Använder locktång/plattång varje dag
(x) Använder foundation varje dag (mineral)
( ) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Använder läppglans varje dag 
( ) Använder bodybutter varje dag
(x) Använder bodylotion varje dag (försöker)
(x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag  (1 gång i veckan om jag är smart)
( ) Använder hårspray varje dag
(x) Tränar på Gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad
Summa:4

Du har..
(x) Tonat håret
( ) Färgat håret
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen
Summa: 2

Totalt: 15


0-10 Naturligtvis naturlig tjejen! yeah
10-15 Konstgjord behandlad blomma
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö
20-25 Fryst jordgubbe
25-30 Barbiedocka. Bara plast

 

 

Här hemma är det dystert. Det är inte riktigt någon jippieyeylivetärunderbartstämning. Inte så konstigt med tanke på omständigheterna men det är tröttsamt. Samtidigt är min familj så fin, tar hand om varandra. 

Och mamma orkade laga mat idag, sjuuukt gott. Ingen lagar mat som hon! Stekt kycklingfilé, någon god sallad och en kesoröra med äpple och något annat. Kom hem efter ett härligt styrketräningspass, sprang hem, och kom hem till den där maten. Kunde inte må mycket bättre. 

Så nu sitter jag här. Slut i kroppen, mätt och belåten. Ska kanske träffa Nea sen. Annars slöa framför tv:n. Jag klagar icke!

Imorgon börjar jag jobba igen efter nästan en veckas ledighet, känns lite sådär... jobbar 6 dagar, ledig 2 dagar och sen är det i princip heltid några veckor. träffade chefen på hotellet nu också när jag var och tränade, han verkade vilja boka in några arbetspass med mig så hoppas på det också. Vill gärna ha kvar det jobbet, trots den dåliga lönen.

 

Hursomhelst, nog om jobb. I tisdags och igår infann sig den första sommarkänslan för min del i år. Jag och Miriam åkte ut till hennes syrras+mans lägenhet i Nacka, Saltsjö-Boo och upptäckte att de lägenheten låg 3 minuters promenad från vattnet. Massa fina båtar och inte minst massa fina, sjukt dyra helt underbara villor! Pratade strunt halva natten, gick ut och sprang på "morgonen", solade vid vattnet, Miriam tog sig ett dopp, åkte taxi till stan (busstrejk ju), mötte upp Johanna, käkade i gamla stan, såg Sex and the city (som var överraskande bra) och avslutningsvis tog en kort promenad till Kungsträdgården. Åh vad jag mådde bra när jag kom hem igår kväll! =)

Miriam har stora problem att ta sig till och från jobbet då hon bara kan åka buss så hon ska bo hos mig imorgon, hoppas på att hon stannar några dagar =). 

 

 

 

You don't care, and I don't care that you don't


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0