Long time

Jahapp. Då var det dags för en liten uppdatering. Helgen hemma i Stockholm var hur bra som helst. En del saker ordnade upp sig vilket var skönt och jag fick träffa familj, släkt och de som betyder mest för mig vilket verkligen behövdes. Tanken var att jag skulle försöka vara hemma lite mer än jag var på höstlovet men det gick ju inge vidare..
Jag var bland annat på släktkalas, hemmafest i Kungsängen, med tjejerna i Gamla stan, fikade med Anton, köpte lite saker, var på mysig middag, kollade film, tränade, åt middag med Kajsa och hade en härlig kväll med henne, Jens och Albin. Sen hann jag med lite annat också.
Kändes så mycket bättre att komma upp hit igen. Grymt skönt att det vart så. Hade extrem ångest på tåget, ville verkligen inte upp. Men förra veckan var bra och det känns bra med teamet och skolan. I lördags spelade vi upp ett julspel på en julmarknad i Järpen, som ligger några mil utanför Åre. Det var en rolig dag med Zebrateamet+några från bibelklassen. Och i söndags och igår åkte vi i backen! Tyvärr krånglade mina snowboardboots så mycket att jag knappt kunde åka i söndags. Nu vet jag vad felet är och tyvärr måste jag köpa nya.. inte kul någonstans men om jag inte gör det kan jag inte åka resten av säsongen och det vore ju lite surt med tanke på att vi har runt 100 skiddagar..=P
Sen har även tjejerna från teamet, vi är 4 stycken, vart hemma hos Matilda som bor en bit från Östersund ute i skogen. Vi hade en myskväll och jag konstaterade i bilen på ditvägen att jag verkligen älskar att åka bil.
Jag vet inte riktigt varför. Det är så skönt när man lyssnar på musik. Tystnad. Hus som sveper förbi, skog. Jag funderar alltid på vad som händer inne i husen jag åker förbi. Och så kopplar jag på något sätt på de allra djupaste tankarna när jag åker bil. Fast på ett bra sätt. Jag försöker tänka på hur jag ska fixa det som är dåligt, försöker tänka på hur jag ska bli en bättre person.
Fast sen kan jag också sitta och tänka på skitsaker. Som typ hur många träd man åker förbi häruppe varje gång man åker bil. Sjukt många i alla fall och husen är inte direkt lika många. Haha.
Aja babbel babbel.

Zebra caféet öppnar luciahelgen, då kommer även Marta och hälsar på. Första kompisen som kommer upp hit faktiskt, hoppas verkligen på att fler kommer upp. Många som sagt att dom kommer men man ska inte ta ut glädjen i förskott! Men Rebecka, Ante, Unn, Lina och Kajsa hoppas jag på i alla fall. Vill VILL VILL.

En vanlig vecka ser förresten ut såhär nuförtiden:

Måndag:lediga
Tisdag: skoldag med föreläsning/lektion, tjejgrupp där jag och 2 till är ledare. Vi hade självförsvar med en ascool livvakt förra veckan tex.
Onsdag: kamratstödjare på en högstadieskola här, sitter och pratar med folket helt enkelt. På kvällen är det alltid dramagrupp (vi ska spela upp ett julspel om några veckor där jag är en full, finsk jultomte) och såklart Bonde söker fru!
Torsdag och fredag: Ledarskapskurs. Som är bra. Intressant och bra. Det enda "plugget" jag har i veckorna egentligen.
Lördag: nattcaféet på kvällen
Söndag:lediga

Ungefär så. Kvällarna spenderas med ridning ibland (har ridit 2 gånger förra veckan, hästen är galen och jag har mycket att jobba på med henne kan man säga...!!) allmänt häng och snack, te drickande (försöker lära mig gilla den äckliga smörjan..) promenader, film, träning av olika slag och nu blir det framförallt utförsåkning såklart. Lär nog bli ett par dagar i veckan.

Så nu vet ni lite mer. Rörigt inlägg I know.
Nu ska vi planera inför Duvedsprojektet som ska spelas upp under sportlovsveckorna för läger och även ungdomar i Åre trakterna. En rätt stor grej, budgeten för hela kalaset ligger på 30 000 så det säger väl en del om hur pass stor grej det är. Ska bli kul, mycket arbete men kuuul. Vi kommer göra det bästa Duvedsprojektet någonsin! I promise.
Fast så säger de tydligen varje år. Haha.

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0