Resan bokad!!

Den senaste veckan har varit bra, sämt, underbar, jobbig, rolig, ja allt på en och samma gång. Jag mår bra och jag är glad, men tydligen oroar jag mig så pass mycket att jag fått magkatarr.. hade lite symptom på det sista terminen i trean när jag stressade väldigt mycket och nu har jag haft ont senaste dagarna så i morse efter en sömnlös natt och illamående gick jag till läkaren. Har fått medicin och hoppas på att det snabbt går över, så håll tummarna tack.

Jag oroar mig i onödan, that's just who I am.
Klarar jag inte teoriprovet eller uppkörningen om några veckor så dör ingen. Det är inget jag måste ha. Det är snarare något jag borde ha, något som är bra att ha. Jag vill klara det men måste intala mig själv att det inte är hela världen om jag inte gör det.
Jag är bra på annat. Plugga just nu fungerar inte för mig. Inte någonstans. Men nu har jag tre veckor på mig till provet och tar jag lite varje dag så kanske jag kan klara det och då kommer en sten släppa från mina axlar. Så det vore en oerhörd lättnad att ha körkortet avklarat. Klarar jag inte uppkörningen i Sthlm, som sägs va svåraste stället i landet att köra upp på, får jag väl åka till Åre och matilda och köra upp där eller varför inte Arvidsjaur eller de småländska skogarna eller ja... det löser sig.

I helgen var det halloweenfest gånger två, först inflyttningsfest hos några killkompisar som flyttat in i en stooor lägenhet på Birger Jarlsgatan i stan, bredvid kyrkan. Sen lokalfest i Kungsängen som slutade med att jag fick ta hand om 2 väldigt fulla tjejer... kvällen var ändå väldigt lyckad. Jag och Marta var tvillingar och lyckades nog väldigt bra.

Men det roligaste som hänt, och som gör att jag kan bortse från min mage och se framåt och längta efter en välehövd semester från landet Sverige är att jag och Rebecka nu bokat våra biljtter!!! Den 24/1-24/3 åker vi till Sydostasien. Vi flyger till bangkok och sedan blir det norra Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Inte planerat någonting än, mer än att vi verkligen ska bli bruna, snygga och ha sjukt kul och vara utvilade när vi kommer hem. Förhoppningsvis blir det några veckor på någon skola/barnhem i norra Thailand också. Vi får se. Det är väldigt skönt att ha biljetterna bokade i alla fall och det kommer bli min första riktigt stora resa själv.





Nu kommer tröttheten ikapp mig, ska försöka sova lite och hoppas på att medicinen hjälpt när jag vaknar.


MYCKET roligt klipp, som får mig att skratta oavsett hur jag mår är denna parodi på Hollywoodfruar


Kommentarer
Postat av: Ida

Skönt att höra att träningen går bra :) För mig så är det inte så mycket träning jag skulle vilja ha. Tränar fotboll 2 gånger i veckan och That´s It. Hade gärna tränat 1-2 gånger till, men jag orkar inte riktigt ta tag i det, har ingen motivation till att ut och springa själv. De är grått, trisst, kallt och så blir det mörkt så fort. Men annars är det bara bra. Va tråkigt de där me magkatarr, hoppas du blir bättre snart! Ska be för dig. Har ni planerat in nått särskillt som ni vill göra under resan? Kramar

ps. parodin på hollywoodfruar va ju askul!

2009-11-05 @ 14:33:53
URL: http://idacolvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0