Man på inlines

Efter jobbet i morse gick jag förbi affären på hemvägen. Precis när jag går in så ser jag en gubbe, kanske 55-60 som kommer inåkandes i affären med inlines. Skumt, han är säkert udda på något sätt, tänker jag snabbt och fördomsfullt. Ändrar mig snabbt och tänker att nej det kanske faktiskt finns fullt normala män över 10 som åker in i en affär med inlines.
Så ska jag ha ha mjölk, han med, han var före mig och skrattar lite och håller snällt upp dörren till kylen åt mig. Jag ler och tackar. Börjar gå därifrån. Varpå han höjer rösten lite, jag vänder mig om, och då säger gubben:
"Vilken tur att du är en såndär knubbig tjej, jag menar om jag skulle ramla med dom här så kan jag landa mjukt på dig, he he he". Jag blänger irriterat och går därifrån med arga steg. Han säger efter mig med lite oro i rösten när han inser att det kanske inte var så smart sagt: "Ja alltså, eeeh om du förstår vad jag menar?!"
Idiot.
Om jag känner mig extra tjock idag med celluliter och grejer och allt fett som hänger och dinglar och alla 8923743 överflödliga kilon? Eh, ja.
Idiot idiot idiot.

Godnatt världen nu går jag nog och dör litegrann innan nästa nattpass (före det ska jag springa min runda på 7 km så kanske det känns bättre också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0