Stockholm i mitt hjärta!

Ja det var ett himla tjatande från min sida om det här med flytten hem. Nu är det gjort i alla fall och jag bor hemma hos familjen igen på obestämd tid =). Det känns helt underbart!
Efter en lyckad grilltillställning hos min lärare i hans superfina hus med extremt stor terass (utsikt över Åresjön och Åreskutan) och mys på skolans tak under lördagkvällen kom pappa på söndag förmiddag och vi åkte hemåt. Jag körde 15 mil och sen gasade pappa på för fulla muggar så det tog ett par timmar mindre än väntat.. han är galen när det gäller att köra långa sträckor.
I måndags var det 28 grader varmt och jag fick en helt underbar dag i solen. Träffade bla Jacob, Kajsa och Jens, Ante en snabbis och på kvällen, efter att ha strosat runt längs Skeppsholmen och solat i gräset och tittat på människor och åkt tunnelbana så satte jag mig med några vänner på en uteservering vid slussen. Vilket avslut på dagen! Igår och idag har jag tagit det lugnare, packade upp och rensade lite saker igår sen vart det vänner och mysigt sällskap. Idag har jag sovit alldeles för länge och ska ut och träna nu, sen blir det in mot stan för att leta studentpresenter till Greta, Miriam och Rebecka. Greta och Miriam tar studenten idag så ska på deras mottagning ikväll, efter det blir det utgång med Anny och Kajsa =).
Imorgon tandläkare alldeles för tidigt, fortsätta packa upp och rensa gamla saker, leta skor till jobbet med mamma, middag och bio. Fredag Rebeckas utspring+mottagning och sen utgång med bla Nea! Wie.
Vilken bra första vecka =) fullspäckat ska det vara!

På måndag börjar jag jobba på hotellet!!!! IIIIIIIIIH! Tror inte man kan längta till ett jobb mer än såhär.. =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Stressa inte runt för mkt nu bara för du kommit hem va ;)

2009-06-03 @ 18:59:45
URL: http://emeliemari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0