päronformade stjärtar

Idag på väg till gymmet tyckte jag mig se ovanligt många vackra kvinnor, med päronformade rätt stora rumpor. Jag blev så glad! För detta var inga stooora kvinnor, bara Normala. Snygga. Det verkar som att även filmer börjar bli bättre på att inte bara ta med pinnsmala skådespelerskor. I tex The hangover var det en tjej, i och för sig smal, men med en rumpa som sa celluliter och lite fett som dallrade. Ni hajjar.
Jag blir glad av sånt. För jag tycker det här med kroppsideal är svårt. Och kommer nog tyvärr tycka det länge.
Min röv kändes snyggare än på länge idag efter jag gymmat i alla fall, jag inbillar mig och kanske är det inte ens inbillning, att det hänt lite grejer sen jag kom igång med träningen igen.
Och så tänkte jag på en sak när jag läste Blondinbellas (som numera är brunett) blogg.
Tycka vad man vill om kvinnan, men en förebild när det gäller kroppsuppfattning, det är hon. Hon skriver det många unga tjejer behöver höra, inte minst från en framgångsrik person och jag tror starkt på att hon är en bra förebild. Hon ska komma ut med någon bok om självkänsla, och det kan kanske tyckas överdrivet. Det tycker inte jag. Hon gör nåt. Hon sitter inte bara och säger att hon ska göra nåt. Hon försöker. Det är mer än de flesta andra unga 'förebilder' kan komma med. Jag kallar inte en ung kvinna med silikonbröst, näsoperationer, cellulitbehandlingar och onormala dieter eller träningsprogram för förebilder. Och nu pratar jag alltså om förebilder när det gäller just kroppsidealet.
Go Isabella anser jag.
Mer friska människor i rampljuset, tack =)




En frisk, men icke så pigg, apliknande tjej i söndags efter ett fåtal timmar sömn och en alldeles för tråkig eftermiddag med photobooth.



Har haft en helmysig dag. Eller kväll. Sov till 2! (måste ju ändå vända dygnet helt när jag börjar jobba natt på torsdag så..) och efter gymmet blev det spontan middag på ett italienskt ställe och bio. Träffade även på en gammal klasskompis från högstadiet, väldigt random. Och såg även ett par gifta sig i Kungsträdgården. Vill man göra det in public så var det helt klart rätt val.

Har enorma cravings efter sött. Choklad. Glass. Whatever. Men inget finns hemma. Röv.

Nu ska jag försöka sova, imorgon blir det Ingarö. Ska ut med Kajas båt med henne och Jens. Sen blir det någon slags middag och förhoppningsvis fira NEA som fyller 20 på någe vis =). Blir säkerligen en fiin dag med fina vänner. För jag har de bästa =)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fint du fått :D

-+++++++++++++++++++++++++++++-

det där sista var från Simba som vräker ut sig över tangentbordet :p

2009-07-31 @ 20:27:05
URL: http://emeliemari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0