20 år och rökta räkor

Jag är vuxen nu! I måndags, den 29e Juni fyllde jag 20 år. Dagen började med äkta pärlor från mor och far, halsband ring och örhängen. Samt en dator från bror och pengar. Om jag var nöjd? Ja.
Sedan blev det en ny tröja och glass med Ante och Viktor, en snabbis på systemet för att köpa en flaska mousserade som jag delade med vänner i en park på Kungsholmen! Miriam, Melai, Unn, Kajsa och Jens träffade jag och fick fina presenter. Bland annat presentkort på guldfynd, en middag på en thaibåt i stan, body lotion. Sist men inte minst blev det middag med famijen på Mälarpaviljongen på Kungsholmen, ligger jättefint vid vattnet. Det firades även att mamma och pappa firade silverbröllop!

Nu ikväll har släkten på pappas sida, de på mammas bor i finland, varit här och vi har haft en helmysig picknick nere vid vattnet här. Två av mina kusiner har nämligen också fyllt år, en 19 och den lille från Vietnam fyllde 1!
På fredag blir det 20-årsfest tillsammans med min vän Viktor i kungsängen hemma hos honom, så ojoj vad det firas. Det är bra att fylla år, en anledning att dra ihop folk och träffas ;).
En till grej har jag gjort också... min fina pojkvän bjöd mig på middag på en fin restaurang på Östermalm igår kväll. Vi var sjukt snygga när vi traskade dit, kändes riktigt elegant. Maten var det godaste jag någonsin stoppat i min käft. Till förrätt åt jag rökta räkor med aioli, det var rena rama himmelriket. Utan överdrift. Helt sjukt gott. Sen hälleflundra med riven pepparrot. Nam. Den smakupplevelsen tåls att göras om!

Och i fredags var vi ute och dansade på Oasen, ett ställe jag aldrig varit på tidigare. Linnea, Josse, Disa och några från deras gamla klass och Krister och de vänner till han som vi firade midsommar med. Det var sjukt kul, Krister fick bära hem mig sista kvarteret för mina fötter värkte så mycket... haha. 10 cm klack är sjukt snyggt. men inte bekvämt efter någon timme på dansgolvet.

Tyvärr har jag tappat bort min kamera. Hoppas att den är på jobbet i mitt skåp, eller att jag hittar den i någon klädhög imorgon..

Livet är fint och jag mår så bra så bra. Veckan har varit bra med mestadels jobb och vänner. Häromdagen efter jobbet åkte jag till Marta och stekte i hennes pool med henne och Emil, det var en riktigt mysig sommarkväll! Helgen har varit helt underbar, men i morse gick jag upp halv sex för att gå till jobbet så jag är liiiite trött nu.
Bilder kommer när jag hittat kameran och fått sno Kristers lite.

Här ser man pärlhalsbandet lite iaf =)



förresten måste jag bara påpeka att en viss person säger om och om igen att jag är brun, och vet ni... jag är brun! Benen och magen mestadels, ryggen har flagnat bort typ. Så fast jag jobbat en hel del så har jag hunnit få lite färg. De som känner mig förstår min lycka!!


På återseende.

Kommentarer
Postat av: matilda

haha, det är bara du som skulle kunna lämna en sådan kommentar, självklart kommer jag till sthlm o vi ska klä upp oss å gå i högklackat du o jag snygging ;)

2009-07-05 @ 21:07:01
Postat av: Tess

Gratis! Fin bild på dig!

2009-07-06 @ 20:37:52
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0