Tippitomte

I fredags var det återigen dags för Kuusiniemi släktens årliga tradition- tippitomte. Vi äter lite lätt julmat, en tippitomte (ingen vet vem?!) lämnar små paket till alla på balkongen och farfar läser såklart lite ur bibeln medans barnen äter massa choklad.

Lite bildregn, fredagen var en bra, en mycket bra dag i mitt förtillfället lite jobbiga liv.. händer mycket, men även dåliga saker leder till förändringar som kanske blir till det bättre. På ett eller annat sätt. Jag kommer definitivt ha lärt mig mycket om ett år. För det kommande året kommer innebära både det ena och det andra. En resa på hemmaplan, o minst en långresa ut i världen.



Ny skinnjacka har införskaffats. Vad tycks? Syns inte så bra men den är snygg! Lite nitar o dittan o dattan.
Första bilden här nedan kallar jag "dagens min". Kanske en ny grej istället för alla dessa miljontals dagens outfits.




Haha josef och jag, på bilden nedan ser ni när han suger på tummen och håller mig i öronsnibben. En favoritsysselsättning för den lilla sköningen.




Lillprinsessan som inte är så liten längre. Snart fyller hon sju år! Kommer fortfarande ihåg dagen hon kom till Sverige, sovandes i fasters famn... imorgon ska vi på museum, Xue och jag



HAHA världens sötaste viatnamesunge?! ;)



Fina farmor


Nuuu kommer Krister!!! Äntligen!!! Inte träffat mannen sen i fredags morse.
Och vet ni vad jag fick veta häromveckan? Krister visste inte att man KOKAR broccoli. Han trodde att den är mjuk från början, att man typ bara äter den som gurka. Hahhaa. Smartass.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0