När löven faller

I torsdags efter konserterna på skolan, som för övrigt var väldigt bra, kom jag hem till en lite ledsen familj. En vän till familjen har gått bort, jag kände henne inte direkt hade bara träffat henne ett par enstaka gånger, och mamma och pappa hade under kvällen blivit tillfrågade att ha hand om minnesstunden efter begravningen. De var även värdpar på deras bröllop för två år sedan. De hann bara vara gifta två år, sedan dog hon efter en operation som hade gått bra. Det sorgliga är också att mannens förra fru gick bort för 4-5 år sedan. Och så nu nästa. Och dom var lyckliga. Han hade fått en ny start, och så skiter sig allt. Jag vet inte vad man ska säga? Jag känner honom inte, men vet vem han är och så känner jag Sirppas (hon som gått bort) systers familj. 
Mannen frågade om jag vill sjunga på begravningen, det skulle betyda mycket för dom. Jag har sagt ja då jag inte bara ser det som en stor ära att bli tillfrågad utan även som något som skulle vara själviskt att säga nej till. Det är för familjens skull och trots att det kommer vara oerhört svårt, jag har sjungit på en begravning förut, så både kan och ska jag klara det. 
När löven faller med Carola, det var önskemålet och den blir det. 
usch... hur ska det gå? Jag som är så känslig överlag. Men nej ni, det här ska jag klara av. För deras skull.





Igår efter skolan shoppade jag loss på Gina tricot. man får ju mycket för pengarna alltså! 1000 kr och då fick jag två par jeans (rea, halva priset, wie) en vit tubtopp, en turkos klänning, ett silverhalsband och ett par solglasögon. Fett värt får man lov och säga. Är redan kär i baggyjeansen. Tyvärr sjukt stora i midjan men ska be Annylainen sy in dom lite... 
Efter ett slöpass på gymmet (bara 40 min, men jag har iaf träningsvärk idag så helt ok var det väl) åkte jag till staden för att träffa Jacob, Malin och Marcus. Gled lite longboard i tanto (de har byggt SJUKT snygga brädor och jag Ska få en också) och Lina och Linda joinade. Sen pyste vi till Fridays där det chillades och skreks lite...
Allt som allt en mysig kväll. Gissa om jag är taggad på longboard nu... får jag ingen i studentpresent ska jag se till att köpa en. Måste ha en ny som är bättre. Åtminstone köpa nya hjul. 
Snart blir det BRÖLLOP! Hannah gifter sig, Miriams storasyster. Det roliga är att hon gifter sig med en kille, Daniel, som jag kände lite halvt under tiden jag bodde i Kungsängen. Haha, blev lite chockad när dom blev tillsammans för två år sedan. Frikyrkovärlden är rätt liten trots allt..!
Ikväll blir det nog lite dans, lite party, liiite utgång! Förhoppningsvis med Melai och hennes gaang. Det blir kul! Annars blir det till och se melodifestivalen in tha church. Haha kan väl inte påstå att jag är särskilt brydd, men med det gänget blir det väl kul hur mycket man än ogillar det. 

Nu ska jag ut i solen! Klinka lite gura och skriva klart de sista inbjudningskorten till min studentmottagning den 10e Juni! Usch o fy på mig att jag inte fått iväg alla än... pinsamt. Men det är mestadels till finnarna som ändå inte kommer, haha. Men inbjudning skickar man ju såklart ändå, mna vill ju ha pengar! (Bad Sara, very bad)
ÅH vad jag längtar! Mottagningen blir nog bra, verkar som att de flesta kan komma vilket betyder att det blir 40-50 pers. Blir det dåligt väder kommer det va crowded här.. haha. Blir ju intressant..!

Trevlig helg gott folk! Kom ihåg att ni bara är unga en gång (men var inte lika dumma som jag för det) ja nu fick ni allt något att fundera på va.... moha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0