Livet?

Jag borde fixa massa saker. Och det ska jag. Det är bara så fruktansvärt skönt med en slapp förmiddag. Men jag har massa saker jag både borde och måste ta tag i. Jag ska. 
Snart.
Några bilder från Härnösand kanske vore på tiden... =)
Jag vet, mitt hår ser katastrofalt ut. De hade ingen hårfön och jag orkade dessutom inte bry mig om hur jag såg ut under den helgen, fruktansvärt skönt! =) Maria syns på en bild, Johannas lillasyster som var och hälsa på en kväll/natt. Världens gulligaste människa, henne har jag känt sen hon var typ 4 år. Emelie är med där på en bild, är hon inte söt så skrik?! Omänskligt söt. Barndomsvän hon med från åren i Stigsjö (Härnösand)
Johanna har en man också, men han jobbade och var i Sundsvall den helgen så träffade inte honom så mycket. Därav är han inte med på någon bild. 

Jag hakar på bloggtrenden....

För 5 år sedan...
Var jag 13 och skulle snart fylla 14. Jag gick i 7an på Hagnässkolan i Kungsängen utanför Stockholm och jag hade ett ganska tufft år med en ätstörning som tack och lov inte varade alltför länge. Jag red och hängde i stallet en del, och trivdes riktigt bra där. Tyckte det fanns alldeles för många jobbiga människor i skolan men jag klarade mig fint pga vännerna och familjen.

För 3 år sedan... 
var jag 15 och skulle snart fylla 16. Jag gick mitt sista år på hagnäs och skulle flytta från lilla Brunna till Solna, 8 min med tunnelbanan in till city. Jag var förväntansfull och längtade efter sommaren och hösten. Sista månaderna i 9an var tuffa men roliga, min klass var på topp och vi hade det riktigt kul tillsammans, som jag minns det. Jag kände mig självsäker och var nog rätt nöjd med mig själv men gjorde saker jag ångrar ändå.. ung och dum.

För 1 år sedan... 
var jag 17, snart 18 år gammal. Slutade snart 2an på gymnasiet och längtade till sommaren som var den bästa någonsin tror jag, men också den jobbigaste hittills. Såg fram emot frankrike resan med mina vänner, finland och allt annat jag gjorde den minst sagt fullspäckade sommaren. Johanna skulle gifta sig om bara ett par månader.  och våren för exakt ett år sen var jag lycklig, jag svävade nog lite på moln. Samtidigt som jag grubblade som aldrig förr.

För 3 månader sedan...
Var det yp sportlovsläger i Kittelfjäll och jag var på praktik i finland 2 veckor helt själv. Det var en jobbig tid på många sätt, samtidigt har jag under de senaste månaderna känt att jag växt i mig själv en hel del. Jag vet vad jag vill och jag gör det jag vill. Jag har kämpat rätt duktigt de senaste månaderna med inte bara skolan.

Igår...
Fixade jag med Evelina för projektredovisningen som vi har imorgon. Vi köpte bla en indisk rökelse grej, fett läskig sak som luktar mindre behagligt enligt mig. Jag introducerade Evelina in i ceasarsallad världen.
Jag gymmade på kvällen.

Imorgon... 
Blir det mestadels matlagning morgon-kväll då jag och Evelina bjuder teoriklassen på en indiskkväll.

Om ett år...
Bor jag faktiskt i Åre och ska snart flytta ner till Sthlm igen. Jag funderar på framtiden och har nog skaffat mig vänner för livet samt en riktigt stabil grund att stå på inför framtiden. Jag är ännu självsäkrare och är allt annat än stressad. Jag älskar livet och ser fram emot alla resor jag ska göra! Sedan har jag också lärt mig åka snowboard på en helt annan nivå än nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0