Kryssning, matförgiftning

Kom hem igår kväll efter en 24-timmars kryssning med hela klassen (förutom Marta som vi saknade) till Åbo. Det var buffé, mys i hytterna, dans, dans och lite mer dans. Kvällen var rolig och det var kul.... tills runt 3-4 då jag började må sjukt illa. Förstod inte varför, och försökte somna.
Efter någon minut var det bara springa upp till toan och mysa där ett tag.
Sen var det ungefär så min natt såg ut. 7-8 timmar spenderades mestadels med toastolen. Jättemysigt och fräscht. 
Kunde inte ens dricka vatten utan att spy upp det. 
Vändningen till himmelriket kom då jag tagit mig i kragen och gått upp till taxfreen för att köpa mig cola (som jag hört att man ska dricka när man är magsjuk/matförgiftad?) Colan slank ner och den kom inte upp igen!
Extrem lycka och jag kunde sussa sött lite halvbra ett tag. Sen fick jag i mig en till cola. Jag började känna mig mänsklig och åt tom banan+fil. Under resten av dagen drack jag en cola till och när jag kom hem 2 tuggor av middagen. 
Nu sitter jag här, klockan är snart 11. Jag är hungrig som ett svin och magen låter som en gris som inte fått grymta på 99 dagar. 
Så NU, namnam MAT.

Sedan: Date med Nea på hotellet där vi ska bo gratis i natt och äta gott. (Alla som börjar jobba får en gratis-prova-på-att-bo-här-natt) ett pass på gymmet blir det också om jag känner mig mindre yr sen och självklart ett besök i penthousebastun!
Mys!
Mamma och pappa åkte till Riga i morse där de ska bo på något spa-hotell och bara mysa några dagar. Fusk =) men jag är glad för deras skull. 

Imorgon: Date med Mikael, ni kommer ihåg han jag ska till Junibacken med. Ska bli mysigt att göra något utanför hemmet med honom, är faktiskt första gången. Han kommer nog tycka det är hur kul som helst! 

Heippppa

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fy matförgiftning uä! :/

Svara på mitt mail på facebook vava :P

2008-03-20 @ 18:26:37
URL: http://emeliemari.blogg.se
Postat av: cirla

men gumman då.. hoppas du har haft det riktigt skönt på hotellet!! och glad påsk

2008-03-22 @ 01:37:31
URL: http://cirla.qaw.se
Postat av: evelina

trodde nästan att det var magsjuka ändå, för jag mådde jätteilla på kvällen när vi kom hem och låg vaken halva natten med en hink bredvid sängen.. men inte spydde jag inte! :) fast sjuk har jag varit sen dess.. haft en bra påsk?

2008-03-24 @ 01:19:52
Postat av: Sara

oj! usch och fy! vad jobbigt Evelina. Tur att du slapp spy och ha det mysigt i alla fall.
Jobbat hela helgen, men jo jag har haft det bra! Hoppas du haft det bra trots att du varit sjuk. Då har du förmodligen vilat mycket i alla fall =D

2008-03-25 @ 20:06:25
URL: http://kusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0