Sommar

Den där sommarkänslan som infann sig ungefär ett dygn försvann lika snabbt som den kom. Jag har jobbat 5 dagar nu, jobbar imorgon och sen är jag Äntligen ledig två dagar. Jag vill inte jobba. Jag trivs men jag behöver vara ledig. Jättedumt att gnälla, jag vet. Men jag vill umgås med vännerna. Jag flyttar snart. Om lite mer än en månad. Jag måste få ha en skön sommar med dom som gör livet värt. Efter en jobbdag är man halvt död. Om det inte är helg för då tvingar man sig själv att låtsas vara pigg i alla fall. I fredags var en sådan dag. Jag drog ut med Ante, Rebecka m.fl trots min trötthet. Men man kan inte låta en sådan sommardag (var ju sjukt fint väder) gå till spillo. Icke.
Det dumma med mig är att jag tar åt mig så mycket. Av det. Av han. Och honom. Finns verkligen ingen anledning till att göra det. Ingen alls. Men jag är en känslig person, utan tvekan. Sedan att han och han beter sig som svin, kan jag inte göra något åt. Men sedan att han av alla människor gör det.. ja nej. Det är över nu. Kapuuuutt. Slut. 
Ja det var en liten gåta va? haha. 

Mamma orkade ut på promenad i fredags, ner till vattnet. Åt vid pampas och solade sen nere vid vattnet. hade en jättemysig kväll. verkligen. Det kommer flera, det gör det. Frågan är bara om vi kommer få sällskap?

Jag borde verkligen fixa körkortet också. Borde borde borde. Orken finns dock inte. Jag tränar hellre en kväll än pluggar teori eller övningskör. har förresten tränat duktig senaste veckan. 2 sjuka styrkepass, extrem träningsvärk efter båda (har ökat vikterna nu, himla skön kick) och gått hur mycket som helst. en powerwalk, en annan dag sprang jag lite, och när jag jobbar ute (som jag gör o kommer göra 3 o en 1/2 vecka) går jag sjukt mycket. Idag har jag gått ett par mil. Plus att det tar 20 min att gå till jobbet o sen hem. Och jag går fort. Jämt. Så alla dessa steg borde ge några resultat.
Tyvärr är jag mindre bra på att inte äta sötsaker, haha. Så det kanske jämnar ut sig.. nä men just nu får jag. Har anledningar. Och jag har shoppat också. Delvis tröstshoppat måste jag erkänna. (låter bättre så ;) )För så mycket pengar att om jag fortsätter kommer jag ju gå upp i summor som liknar Blondinbellas shoppingvanor.
Nej kanske inte, men jag måste hålla i pengarna bättre nu. Nästa år blir det snåleri så det skriker om det. 
Är ju knappast någon modeblogg, eller dagens outfit person. men jag kan berätta att jag köpt världens finaste underkläder, klänning, träningsbyxor, tröjor, linnen mm. Det mesta till bra priser. 2 par skor också. 
Nu blir det ingen shopping på ett tag. förutom skogsmullekläderna jag måste köpa inför min tid i Åre.
Köpa kängor liksom? Va? Jag? Ne..? eller? ska ju börja fjällvandra! Det här blir spännande...



Inga sommarbilder dock men här är Huvudsta strand i alla fall. Otroligt vackert, härligt att jogga på och nån gång i sommar ska jag hyra kanot vid pampas o paddla längs karlbergskanalen där det är sjukt mysigt.

mysig restaurang och det finns massa fina båtar och även sjukt fina (och sjukt dyra) husbåtar att kolla på! Drömma sig bort lite gör man lätt där.... så nära stan, bara några min promenad till antingen Västra skogen eller Huvudsta, sen tar tunnelbanan 8 min till centralen. Annars kan man gå till Karlberg/Fridhemsplan på 15. 
Jag gillar vårt läge. Lätt att jag gör. Tänk er då att det finns fina trävillor några hundra meter från pampas. med egna bryggor och husen är såå fina. Finns bara 2 stycken där. Tjenare vad dyrt det måste vara. De husen är inte precis små heller.




Nu blir det tv, övningskörning om jag pallar och städning. Behöver jag säga att  vädret suger idag?

Kommentarer
Postat av: Minna

Haha... Ja, de killarna är livsfarliga. Jag läste någonstans att killar helst väljer tjejer när de vill prata. Så då kan man ju tänka att en kille med många tjejkompisar förmodligen har närmare till känslor och har stort behov av att få prata, vilket är bra ju! Så därför är killar med tjejkompisar bra killar. :) Dessutom så finns det ju en anledning till varför han blir kär i dig men inte de andra. Jag har killkompisar som jag tycker är undrbara människor, men inte känner något mer för.

Det jag kan tycka är läskigt med tjejer är att de på något sätt pinkar revir ”det är deras kille även fast det inte finns någon kärleksrelation” Så därför kan det bli otroligt känsligt när man kommer utifrån som ny tjej och ”snor” deras underbara killkompis. Tjejer kan vara så fruktansvärt hemska ibland.

Skit i att han har tjejkompisar! Om du blir kär i honom och han i dig så är det ju underbart och mysigt. Tjejerna tacklar du med att inte hänga på honom framför dem och beter dig som om de är dina bästa tjejkompisar (vilket de kanske blir). Förlåt jag vet att det låter hemskt, men det är bara ren psykologi. ;) kram!

2008-07-08 @ 20:39:52
URL: http://minnasliv.blogg.se/
Postat av: cirla

asså du skriver så långt! men nu har jag iaf tagit mig igen om det =)

om du vill ha hjälp med joggningen någon dag kan jag behöva en joggingkamrat med ;) hör av dig om du har tid!

kram

2008-07-08 @ 20:56:44
URL: http://cirla.qaw.se
Postat av: cirla

asså du skriver så långt! men nu har jag iaf tagit mig igen om det =)

om du vill ha hjälp med joggningen någon dag kan jag behöva en joggingkamrat med ;) hör av dig om du har tid!

kram

2008-07-08 @ 21:01:24
URL: http://cirla.qaw.se
Postat av: Minna

A egentligen är det ju bäst om man känner varandra som vänner först… Förstår helt vad du menar. Jag blir bara så fruktansvärt frustrerad när denna underbara kille sitter framför en och man vet att han kysser som en gud, men allt man får göra är att hålla sig och ”se vad som händer”. Blir galen! Önskar att personen ifråga kunde vara lite mer galen och våga busa. Men nee… han är förnuftig och tänker långsiktigt vilket iofs är smickrande, men vad händer om han inser att han inte alls tänker ge oss e chans utan åker till oslo istället. Jag menar jag vill ju leva nu och ha kul nu, sedan får man se vad som händer. Nä, jag blir helt enkelt galen. Vet bara att han är en pärla och att han är värd lite tålmodighet. Bara jag som förstår hur sårad jag kan bli, och kan inte riktigt accepterar att jag faktiskt låter mig hållas. Jag är nog inte så van vid att killar tänker långsiktigt och vill vara lite försiktiga haha :)

Att skynda in i något är ju egentligen aldrig bra, varför ska man ha så brottom? Är nog bara rädd att han ska försvinna… Om du förstår hur jag menar?

2008-07-08 @ 22:51:59
URL: http://minnasliv.blogg.se/
Postat av: unnan

du skriver så kryptiskt ibland så man blir gaaalen! du vill ju att man ska undra!!! gaaaleeen!

2008-07-09 @ 23:26:07
Postat av: Minna

Hej! Du får gärna skicka å berätta! [email protected]

kram!

2008-07-13 @ 23:30:24
URL: http://minnasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0