nya skor

Helgen har varit bra. Skärgården med mamma och pappa fredag kväll till lördag eftermiddag. Jättemysigt. Jag har starka känslor för den där båten. Puttrade runt med jollen lite också, sjukt läskigt när det är mindre bra väder o små vågor. Usch. Men en mysig kväll inne i båten blev det. Jag blev lite putt bara då pappa envisades med att köra typ i 7 knop hela vägen. vad i hela friden köper man en hyffsat snabb motorbåt för om man inte ska åka snabbt?
"Vi åker snabbt imorgon på hemvägen. Det är för dyrt att åka snabbt både dit och tillbaka" var pappas slutsats.. jag muttrade lite men kunde väl inte complaina så mycket mer. jag tänker ju då aldrig betala någon föda till den där båten.
Snabbt blev det på hemvägen i alla fall.


Båten i all sin ära, på galärbryggan där vi köpte den
Pappa och förmodligen världens godaste knäckebröd
Mamma
Och så jag på båten när jag precis klämt min tunga i en flaska.
Sist men inte minst; jag a la baywatch. Jag lekte hos Marta i torsdags, vi tog en hel del pose bilder. Bara på skämt. Såklart. Det är därför jag ser så löjlig ut, jag försökte inte ens vara snygg. 

I lördags efter båtturen var det poolparty hos Marta, det måste ju bara påpekas sådär. Tog tyvärr inga bilder men det gjorde någon av alla vänner som var där så det kommer väl. Mysig kväll som slutade med lite utgång på söder för mig, Kajsa, Jens och Anny. På söndagen var jag på grönan, det var verkligen inte lika kul som för några år sedan. Blev ganska besviken men men... ett nytt försök en annan gång kanske? 




Idag efter jobbet, som för övrigt var en ovanligt stressig dag, köpte jag skor på löplabbet. Testade finingarna ikväll och de funkade fiiint. Antingen har min kondis förbättrats de senaste veckorna eller så var skorna typ sjukt mkt bättre än mina andra. Jag tror det var en mix. jag sprang, sprang, sprang, i regnet dessutom, och det kändes kanon. Typ hela tiden.
Förutom när jag lite ohett ramlade i en trappa vid fridhemsplan. Sånt händer även de bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0