skola nej tack

Stort prov i religion imorgon... känns inte bra, har inte kunnat koncentrera mig på att plugga. Rel b provet i fredags gick bra, men det här har jag mindre koll på... har inte hunnit börja plugga förens idag. Alldeles för sent för mig när det är mycket att memorera. Kanske lägger sig allt över natten?
Ska läsa igenom allt ordentligt och försöka memorera lite innan jag går och lägger mig.
På tisdag har jag ett viktigt seminarium också, som jag inte hunnit plugga till heller. Det är svårt att veta att man har ett stort prov en dag och samtidigt plugga till något annat. Så det får bli imorgon. Och jag som är SÅ trött på genus! Vi har pratat HUR mycket som helst om genus hit och genus dit. 
Kvinnor är kvinnor, män är män. Let's face it, vi föddes olika, därför ÄR vi också olika. Ändå ska man sitta och läsa djupa texter om teorier hit och dit och kolla på knäppa filmer om genus där de använder ord som "min rosa f****.
Och för att jag ska kunna få ett bra betyg på seminariet är det bara och flumma vidare om alla dessa teorier och verkligen låtsas vara intresserad och tycka att detta är SÅ viktigt att tala om eftersom dagens samhälle ser ut som det gör.

JA jag är trött på skolan. JA jag är trött på vissa lärare. 
MEN om en vecka åker jag bort i 2 veckor. Helt själv. Känner knappt någon. De jag "känner" är en familj jag träffat när jag var i Monaco 1 år gammal och i Finland 7 år gammal. Jag ska prata finska med massa folk, bara det är skrämmande när mamma och pappa inte är i närheten. Jag är ju bättre på engelska nuförtiden. Men det gör inget. För det ska bli SÅ skönt att komma bort härifrån ett tag, och framförallt komma bort från skolan och allt som måste göras här hemma. Jag ska få ta hand om mig själv i ett land där jag knappt kan prata... (okej liten överdrift men jag pratar inte direkt som en artonåring där)
Så det är det jag får tänka på under veckan, några dagar till att plugga, sen är det över. Under ett par veckors tid. Har roliga grejer att se fram emot under veckan också, känns bra. Kommer hem efter 2 veckor som sagt, sen 1 vecka på hotellet, sen kommer en efterlängtad vän hem, sen en vecka uppe i Kittelfjäll, får äntligen åka bräda igen! 
Sen är det påsklov.
Sen tar jag studenten....
Ni förstår nog att jag längtar......

Förresten så var gårdagen mysig, spenderades med överblivet vin vid Mariatorget hos Kajsa, med henne, Jens, Emil och André. Sedan träffade vi Pontus på något ställe vid Slussen, där de hade en otrevlig vakt och jag dog av trötthet och var hemma redan vid 1. Sov en lååång natt och dagen har spenderats med pluggande som sagt, städning och himla mycket tankar...

Kommentarer
Postat av: cirla

jag tycker det är svårt när en människa föds med två kön, vad är det gud vill med den då..?

det finns mycket i vår omgivning som formar oss, förväntningar på hur vi ska vara, klä oss, föra oss.. såklart ser vi olika ut, är bättre lämpade fysiskt för vissa saker, och det är väl klart vi är olika, vi är alla olika, har olika gåvor, och män kan inte få barn men muskler lättare..

bara undrar vad du tycker så svara gärna..

och lycka till så mycket med provet!!!!

2008-01-28 @ 00:44:27
URL: http://cirla.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0