praktik på bibelskola?

2008 börjar bra. Johanna kom som sagt igår, min bästa barndomsvän som gifte sig i somras och nu väntar barn. Jag har fått träffa henne mitt under gaviditeten vilket kändes viktigt, jag har fått känna bebisen sparka! Stort.
Idag var vi hemma hos mig, vi bor här i lägenheten annars, åt middag med mamma o pappa som kom hem från finland idag och sen var vi och handlade. Fick höra att jag troligtvis har praktikplats på en bibelskola i Helsingfors. Vilket betyder att jag får bo på ett internat eller hos några vänner till familjen som är före detta missionärer, vi har bla vart hos dom i Monaco när jag var liten. Mamman i familjen jobbar administrativt med bibelskolan och jag vet inte mycket mer än att det finns ett gym, att det är stooort och att det finns MASSA ungdomar där.
FY vad kul! Och vilken upplevelse. Ska maila henne nu i veckan så får vi se vad som händer =)
Om det blir som jag hoppas blir det först praktik där v.6-7 och v.8 på hotellet (där jag btw har min första dag på fredag!) v.9 är det sportlov och jag och 349 andra ungdomar och ledare ska till Kitellfjäll där hela hotellanläggningen hyrts för ett megaläger.
På påsklovet och veckan innan eller efter ska jag förhoppningsvis till Sydafrika med ett gäng ungdomar från Älta, Jacob med familj, Malin, Sally, några andra ungdomar från den kyrkan och deras ungdomsledare. Får veta nu i början av Januari om det går ihop med allt och om det blir av. Fatta vilka härliga första månader på året!

Praktik i finland och på hotellet, sportlovsläger i Kittelfjäll och förhoppningsvis en resa till Sydafrika.
Vadå bra början på året? Måste försöka tänka på allt härligt jag har att se fram emot, på alla mina underbara vänner, min fina familj, den fina och bra kyrkan jag går i och på att läxor och prov och skolan inte betyder allt och att jag itne ska deppa pga det. Det är bara 6 månader kvar! Sen tar jag studenten. Orka kämpa sista biten.

Ett plus och en annan rolig sak är att jag börjar på friskis till helgen, äntligen börja gymma efter 2 månaders uppehåll... nu ska fläsket börja röra på sig igen! Skönt!


bara inte det går fel....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0