Lång dag

(Clair, det där med att jag hette Unn var internt, förklarar imorgon)

Dagen har vart lång, men bra. Efter skolan, där vi fick ännu en uppgift inför nästa vecka (!?!?!) åkte jag till stan för att lämna filmer och träffade även Daniel en snabbis. Han satt på ett fik med sina KTH kompisar och pluggade. Och då menar jag pluggade.... alla satt med böcker och skrivhäften och miniräknare och jag vet inte vad. Jag får trösta mig med att jag inte har någon matte längre i alla fall.
Sedan var det en grymt bra konsert, ännu en projektkonsert, denna gång var det klassiskt. Anny, Marta, Madde och Lisa gjorde grymt bra ifrån sig alla 4 och jag blev stolt! Som alltid.. Else gjorde även hon en grym soloinsats på slutnumret. 
Kom hem före 9 och sitter nu och skriver ett första utkast i Sv.B.

Imorgon väntar en sovmorgon, träningspass, rep på Nybrokajen, skola till 17.20 och plugg hela kvällen.
Tack och lov att jag har sovmorgon! Ska jobba hemma första lektionen, men gör det nu ikväll istället.

Det här är mitt plugg fram till nästa fredag:
Religion B prov på allt vi gjort under hösten
Religion A prov på allt vi gjort under hösten (de här 2 proven känns allt annat än kul, men det går bra!)
Svenska B inlämning, en essä om maskulinitet (rätt öppet och lite kul faktiskt, hoppas på bra betyg)
Engelska C inlämning om romantiken och modernismen (kommer spara till praktiken, kommer nog inte hinna av någon anledning?!)
Engelska B inlämning om sjuttiotalet (endast en A4-sida)
Seminarium i Nutida konst om genusfrågor (svåra texter som jag har svårt med, men det ska nog gå bra!)
Nybrokajen föreställningar på Onsdag: ska vara med och sjunga med sångensemblen (bara roligt)
Sjunga en låt på invalet om en vecka, ska bli hyperkul! För tillfället kommer jag inte ihåg vilken jag valde...?! Rock någonting i alla fall.
Gitarrläxa, också mest kul men en rätt krånglig 

Jag har skrivit upp typ vad jag ska göra vilken dag. Om jag inte håller planeringen kommer alla helgplanerna krascha. Så det är bara och kämpa på.
Sen, efter nästa vecka.... då kan jag slappna av... för ett tag

Även fast det låter väldigt negativt med allt plugg, så mår jag bra. Jag fick ett litet nervöst sammanbrott igår men börjar lugna ner mig själv med tankar som att jag inte måste få bra betyg på allt... och på att jag är oerhört dryg när jag sitter och klagar på allt vi har. Det är som sagt kul saker att se fram emot också.
Träning och rep imorgon tex, ska bli riktigt skönt och roligt!

Nu ska jag skriva klart det här utkastet och sedan sova med gott samvete. 
Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

i love rock'n roll, och jag valde också den..:) men jag ska köra den på fredag om jag hinner lära mig den någorlunda.. =)

2008-01-21 @ 22:17:55
Postat av: cirla

ok, förklara imorgon du :) jag skulle uppskatta om du inte använde mitt riktiga namn på nätet bara, är rätt ensam om det ju.. jaja. låter jobbigt det där vännen, kul du tycker det är lite kul iaf ;) vi ses imorgon!

2008-01-21 @ 22:41:44
URL: http://cirla.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0