jobb, träning, sömn?!

hatar det ordspråket. Men har sagt det tyst för mig själv ett par gånger igår och idag. 
Igår efter skolan åkte jag med Marta till Daniel där vi lagade mat, asgod pasta med kladdkaka till efterrätt!
Sen åkte jag en snabbis till kyrkan för att se på våran nya ungdomsledare Pelles konstiga sätt att baka pizza... haha det var kul. Kom hem tidigt men kunde inte somna för jag var uppstressad och nervös inför idag..
för i morse på jobbet stod jag nämligen själv i receptionen för första gången!
Bara 7-9, för sen kom italienaren (som förresten inte var riiiiktigt lika rolig som förra veckan för han deppade pga en tenta som gick dåligt). Det gick tack och lov bra, var bara två utcheckningar och lite allmäna frågor. Man får prata engelska rätt mycket, det är ju bra.
Vägkorsning? Vad är det på engelska?

Körde ett härligt pass, pratade lite med managern för Health Club och fick lite små tips. Förstår även skillnaden nu mellan freemotion maskiner som det är på hotellets gym och vanliga maskiner som det nästan alltid är på vanliga gym. Freemotion maskiner är effektivare eftersom man måste stabilisera vikten på ett annat sätt. Fler muskler får arbeta även fast man kanske inte tänker på det.
Någon som tränat med freemotion maskiner någon gång?
Jag gillar det skarpt. Känns grymt mycket skönare än "vanliga".
Körde bla det vanliga (efter uppvärmning of course), 3x15 framsida och baksida lår, bröstkorg och några till som jag inte kan säga för jag vet inte exakt vilka muskler det är, biceps, triceps o sånt. Och sen hennes tips eftersom de inte har någon benpressmaskin: utfall med benen. Kört det några gånger förut och det känns rätt bra om man gör på rätt sätt och tillräckligt många gånger men det är så svårt med plats på andra gym. Här finns det dock gott om plats så på helger när jag tränar där blir det fokus på lår och rumpa. 
Hoppade hopprep för första gången på ett antal år, man måste vara himla fokuserad om det ska gå fort. Flåset är lätt att få upp i alla fall.

Nog om träning, men det är ju kul och höra hur folk tränar, tycker jag. Tips och ideér för magen någon?! Säg inte sit-ups för helt off är jag inte, vill göra något roligare.

Ikväll skulle jag åkt till Älta och träffat Malin, men stackarn går på så mycket mediciner pga det brutna benet att hon ligger och sover och är lite off sådär. Får hoppas att jag hinner träffa henne i veckan istället.
Såå, det blir en soft utgång. Chill vid Mariatorget hos Kajsa och Jens, får se om någon/några fler kommer. Kanske skulle vi till något ställe vid Slussen sen. Time will tell.
Först ska jag i alla fall äta, plugga och städa. Så hepp hepp, dags och röra på sig igen!

IMORGON ska jag sova läääääääääääänge. Och sen ska dagen spenderas med plugg, ska förhoppningsvis inte kliva utanför dörren.
Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: cirla

haha, gör plankan! och så kan du stå i armhävningsposition och lyfta upp ena arben upp mot taket och kolla upp där ett tag.. Om du verkligen inte vill träna situps alltså.. Bra för ryggen med, och inte bara mittan av magen, utan sidan med :) lycka till!

2008-01-26 @ 17:45:43
URL: http://cirla.qaw.se
Postat av: Sara

danke :)

2008-01-27 @ 17:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0