Guran is talking

Inte spelat gitarr på hela lovet. Delvis för att jag inte vart hemma så mkt, och för att Karls gitarr här i lägenheten är totalt ostämd sen en viss Jens var här och lekte. Haha.Sen är den stålsträngad o jag föredrar nylon när jag ska klinka noter o inte ackord.
Jag är rätt dålig, men jag har lärt mig en hel del. Målet till sommaren är att ha lite mer ackord i huvvet så man kan dra en trudelutt när man känner för det utan att skämmas, och även förbättra de egna låtarna jag skrivit. En som är helt ok, men skulle kunna utvecklas en hel del... och en annan som jag bara börjat på som ingen hört än, lite för personlig. Blir lättare att få ut alla melodier o texter jag har i huvvet om man kan mer också, såklart.

Mamma var här ikväll och åt middag o myste med mig! Känt mig sjuk idag, lite feber och halsen gör ont. Då behöver man mamma. Och Kajsa var här igår! Hon är bra den kvinnan. 
Visst, kul med eget place ett tag. Men hem, ljuva hem! Imorgon packar jag mojset o drar till Solna igen! =)

Igår efter invalet kom Agnes, en tjej i teatertrean fram till mig och sa något i stil med: Jag tycker du sjunger så vackert. Du har en egen ton... liksom många sjunger bra, men du är så skön o lyssna på.
Det värmde! Jättemycket. Det är så kul och så taggande att få positiv kritik. Framförallt när man sysslar med nåt som man verkligen inte är ensam om, och man har folk runtomkring en hela dagarna som är jätteduktiga.
Små positiva ord kan göra så mycket. Det gjorde att jag svävade på moln hem! Tack!

Verkar som de flesta började skolan idag eller börjar imorgon, men inte vi nej vi körde på redan igår. Kändes ärligt talat mindre kul men jag har så mycket att se fram emot det här året och den här terminen men studenten och allt, så måste fortsätta vara positiv! Jag ska klara alla prov o inlämningar. Orkar jag inte så är det inte hela världen o inte få mvg på allt.. men alltid kul o bra om man kan skrapa ihop ett par. Skulle sitta fint. Men jag är så enormt skoltrött.
Och det kommer bli en del plugg nu de första veckorna... Sen är det praktik 3 veckor och sportlov. Sen är det ju inte mycket kvar! Framförallt inte om Sydafrika blir av. Fett chill. Hoppas det blir så. Vilken vår i sånna fall! Två resor, kompisars skivor, studenten, nytt jobb, kanske körkort. Det här bli bra, det blir kul. jag ska inte deppa! Livet är bra. Måste hålla hårt i den känslan nu.
Inte tappa fokus på gud. Då kommer det bli så deppigt igen. Och glad vill man ju va.

Nu ska jag se en romantisk komedi som går på tv, kanske snyfta lite och läsa i boken under reklampauserna.

The Perishers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0