Besök från Norge

Unns konsert igår, gick kanonbra- för henne! Men för mig och Evelina gick det mindre bra... =/ hoppas vi inte förstörde låten alltför mkt, haha. 
Aja misstag gör man, men tråkigt när det är någon annans konsert. Stämmor osv gör ju jättemkt i en låt, det kan förstöra mkt eller förstärka helheten. I det här fallet blev det det tidigare tyvärr.
Men som sagt, Unnan var grym och det var hennes kväll! Jag blev stolt, som jag märker att jag allt oftare blir då jag ser mina musikaliska klasskompisar uppträda.
Sedan att se Johan på kontrabas är en upplevelse i sig! Haha, så skön stil och grymt duktig. Han är härlig, Johan. Idag när jag satt vid en dator så kom han helt plötsligt out of the blue, tog en gitarr, drog några ackord och improviserade en vacker låt för mig och tjejen som satt bredvid. Det är det härliga med att gå i en estetskola och ha musikaliska människor runtomkring en hela dagarna. 

Snart kommer kusin Ida som flyttat till Norge och hälsar på! Ska bli kul att träffa henne, hon är en sån kvinna man ser upp till. Självsäker, social, trevlig och som jag ser det stark. Ska ta ett snack med henne om Sydamerika resan hon gjorde för ett antal år sedan, kanske får några bra tips inför framtiden.

Vi var förresten på Hare Krishna center idag med religion b. Jag var ju där i december på grund av projektarbetet, så det var inte överdrivet kul att gå dit igen. Känns lite lustigt med tanke på deras väldigt annorlunda syn på gud, hur vi borde leva och så vidare. Men det är ju bra och veta mer om andra religioner också.
Jag fortsätter dock heja på Gud och endast tillbe honom och inga avgudar. Men det är min uppfattning =)

Ett bra brand: U2
http://youtube.com/watch?v=omFdpnSu57U

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: bra kloka ord! Jag vet inte om jag tror på Gud eller ej, jag är skeptisk. Har konfirmerat mig & allt det där, men kan inte riktigt säga att jag är 100 % troende :P

2008-01-20 @ 16:58:59
URL: http://sandraajax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0