Amy, resor och livet de närmsta veckorna

Amy Diamond är en såndär barnartist som nog kommer lyckas. Hoppas branschen inte förstör henne och fortsätter vara så härlig som hon verkar. 
http://youtube.com/watch?v=TbaN76P3JNI&feature=related

Hon har scenärvaro, bra röst, man hör framförallt på de högre tonerna att det är där hon inte riktigt klaffar. Men tänk er hennes röst om några år. Hon kommer nog komma långt! Sånt är kul. Låtarna låter ju dock nästan likadana, hon skriver ju inte något själv men aja, pop är pop.
Seriöst, är det någon som vet hur man får upp youtube rutorna? Så fult med en vanlig länk.

Unnan: Haha, tack! Alla anställda får provbo, så inte bara jag som är så galen i hotell nej.

One tree hill snart, missade ju det igår. Känner mig oerhört lycklig som får kolla på det idag. Sen måste jag väl ta tag i mitt liv och börja plugga. Blir ju i alla fall roligare när man inte pluggar själv. 
    Och så måste jag bara säga att jag är glad för Jacob mailade häromdagen och berättade att han kommer hem den 21a februari! Det ska bli så kul att han kommer hem igen, har saknat honom!

Sydafrika vet jag inget om än, drömde igår natt att det inte blev av. Hoppas verkligen att det blir av nu... annars får jag se till att spara ihop pengar och åka dit någon gång inom de närmsta åren. Kanske får bli den stora resan som jag ska jobba järnet för? Men ännu finns det ju en chans... 

Nu vet jag i alla fall hur min praktik blir. Vecka 6 och 7 ska jag vara på den bibelskolan i Helsingfors som jag skrev om i ett tidigare inlägg, ligger tydligen lite utanför stan, i ett fint område ungefär som Djursholm i Sthlm. Och folk från olika länder och med olika modersmål bor även på skolan, så visst blir det bra för min finska men även för engelskan. Sista veckan på praktiken, v.8 ska jag jobba på hotellet. Det blir bra så får jag se hur det går till på vardagarna där, då de har som mest folk. Och så lördag v.8 åker vi till Kittelfjäll på sportlovsläger! Vilka roliga veckor att se fram emot va? =)
Men som sagt, först några veckor med skola och prov och inlämningar osv och föreställningar på Nybrokajen och jobb med de härliga männen.. haha! Längtar ärligt talat nästan till på lördag. Får se om det blir lika kul och jobba med honom som med Stefano igår.

Slut med babbel! Take care
HEIPPA!

Kommentarer
Postat av: unnan

Kul med praktiken hörru!!! Vi måste förresten öva stämmorna, för jag har konsert på torsdag!!! :D:D:D

2008-01-14 @ 20:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0