Steel pan lovers

Gårdagens konsert gick bra, sjöng som sagt en låt av Norah Jones, Come away with me. Sjöng den på ett uppspel för lärarna för 2 år sen och det är lite av en steg dänga så texten sitter ännu. Han som ledde hela programmet sa något mycket smickrande efter mitt uppträdande som jag ska tänka på när självförtroendet inte är på topp.
De som spelade och sjöng tänker jag inte uttala mig om...  Kan säga så mycket som att ljudet var extremt dåligt och de som var duktiga fick inte riktigt ta plats. En tjej sjöng dock en egenskriven låt som var riktigt vacker och bra gjord!
Det var första gången på många år som jag kände mig nöjd med ett framträdande. Mycket för att jag inte kände någon press eftersom nästan ingen visste om jag ens kunde ta en ren ton. Scenspråket kunde dock varit mycket bättre men det funkade! Jag är nöjd. Ja, det är jag. Kanske säger annat efter att ha sett DVD:n..

Hur som helst. Idag har jag städat med världens skönaste estlänning, en tant på 50+. Extremt positiv! Inte överdrivet men hon är verkligen nöjd med livet. Hoppas att jag är lika glad när jag blivit så gammal..
Efter en kvällsfika igår hos mammas vän+man, de som var anledningen till att jag hamnade här, kom vi fram till att jag ska åka med deras söner som spelar i en Steel pan orkester imorgon! De har konsert på kvällen och jag åker på morgonen med hela turnebussen för att rodda och se vad dom sysslar med.
Deras äldsta son meddelade mina föräldrar, då jag endast var 1 år gammal (han 5-6) och vi hälsade på dom i Monaco där de bodde, att han skulle gifta sig med mig när jag blev stor för han tyckte att jag var så söt. Haha, har inte träffat han sen jag var 7 så vi får se om det blir något giftermål! Nej han har tjej, förlovad till och med tror jag. Den yngre är dock 21, singel och konstnärlig av sig... men det minnet jag har av honom, det enda minnet, är när han gav mig spice girls på band då jag var 6-7 år. Haha.
Ska bli kul i alla fall, få komma bort från skolan och internatet lite och hägna med, förhoppningsvis, sociala musiker hela dagen.
Söndag blir det jobb i receptionen, ska bli kul att få göra något nytt.

Btw, fick ett sms från chefen att jag nu finns med på schemat. Varannan helg blir det, som överenskommet. Med andra ord: jag har ett 'fast' jobb! I alla fall inte lika osäkert som tidigare. Det betyder att de åtminstone är relativt nöjda med mig på hotellet! =D Känns jättebra! Längtar till att få praktisera där sista veckan före lovet, v8 och få träna på ett Bra gym. Försökte ta en powerwalk i morse, det gick inge vidare... haha. 20 min i alla fall. Styrketräning är såååå mycket roligare..
Tar en spurt till affären nu, köper något gott, tränar lite på det hemska gymmet (kan iaf hoppa hopprep, köra utfall med vikter, och mage) sen väntar boken och ett oerhört roligt spel som jag hittade på min Ipod. Har kommit till åttonde nivån.
Låter det som mig det här? Haha =) "hemma" en fredagkväll med en bok i högsta hugg.

Trevlig helg folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0