Händelserik helg

Inte för att det är ovanligt men... =)
Om några timmar ska jag äta middag med Nea, kanske Fanny också. Sedan drar vi till toxic med folket från Kungsängen. Tim och Emil ska firas lite mer.. hoppas kvällen blir rolig! Jag är nämligen så otaggad man kan bli för tillfället. Mensvärk, ekonomiska problem, min sminkväska är borttappad, eller förmodligen blev den stulen på gymmet igår och jag åker på söndag och mitt yberbra, rätt dyra mineralsmink låg där.. allt som allt var det grejer för ett värde av 400 kanske. Känns inte bra! Tur att jag får sno en mascara från mamma och får väl köpa nytt mineralsmink när jag har råd... med min hy kan man inte använda vad som helst. Då blir det utslag och röda kinder så det räcker för halva Sverige! 
Köpte presenter till mamma och Micke idag, det är väl det som gör att plånboken ekar tom egentligen. Men han fyller 20, och mamma är ju... mamma. Klart man måste spendera lite på familjen!
Fick alltså studiebidraget igår, redan oroar jag mig. Jag tänker nog snarare för mycket på mina pengar och vad jag handlar än tvärtom. Lönen i slutet av månaden efter alla 8 timmars pass på hotellet kommer sitta fint! Måste börja spara till hösten också.
Ja, det är vad jag grubblat över under eftermiddagen. Pengar. Jag måste sluta grubbla så mycket över minsta lilla! Jag har ju så jag klarar mig. Verkligen.

Som sagt, party ikväll. Hade absolut inte bangat på att dra hem till Karl och Erikas nya lägenhet med ungdomarna från kyrkan... men men. Blir nog roligt det här.
Imorgon fyller som sagt brorsan 20. Släkt osv kommer. På kvällen snackas det om utgång med folk från klassen, det lutar åt ett nej från min sida. Vill nog vara hemma och packa och umgås med familjen för en gångs skull.. får se. Och på söndag åker jag! 2 veckor. Finlandsbåt själv för första gången. Kan ju bli... kul. Fast jag har inga större förhoppningar, haha. Blir kanske flyg hem, får se hur billigt det är.
Vet inte hur tillgång till dator kommer vara så blir knappast dagliga uppdateringar. Roligt lär jag ju ha, ska bo på internatet i ett eget rum, med massa ungdomar runtomkring mig. 
Så trevlig helg gott folk! Blir säkert en uppdatering imorgon.
baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0