Sthlm vs. Åre



Det är skönt att vara hemma hos familjen, särskilt på ett sätt jag tänkt mycket på. Det är rent. Det är rent och fräscht. Det står inte äckliga, odiskade kastruller vid spisen, eller tallrikar med mat i tv-rummet som legat där en vecka. Och sen behöver man inte heller dela köket/rummet ja all yta, med någon hela hela tiden. För det är inte kul i längden. Eller jo det är det ju på ett sätt, men tjenare vad jag uppskattar mitt rum här hemma. Det är mitt och ingen annans. Där får det vara som jag vill och där får jag vara ifred om jag vill. Det är bara att stänga dörren.
Men jag ångrar absolut inte att jag delar rum uppe i Åre, det gör jag inte. Jag lär mig mycket. Har lärt mig och kommer lära mig. För man måste visa hänsyn till någon hela tiden. Dygnet runt.
Är otroligt glad att jag fått turen att dela rum med en så lättsam person som Elin. Vi är så olika men kommer så bra överens. Sjukt bra.
Jag får ju också åka massa snowboard, efter säsongen har jag förhoppningsvis lärt mig en del.
Jag får vara med några sköna människor.
Ja det är klart att det finns positiva saker.. men det är ju det här att jag tröttnat. Jag tröttnar på allt SÅ snabbt. Alldeles för snabbt. Vill göra något nytt. Hela tiden.
Men är det något som verkligen verkligen får mig att vilja åka upp igen, så är det gemenskapen med alla på skolan och alla ungdomar vi kommer möta. Det känns spännande. Jag måste fokusera på det. För det kommer hända mycket nu, väldigt mycket kul. Duvedsdramat kommer igång. Caféet öppnar på riktigt.
Stockholm är alltid Stockholm, och stan finns kvar.
I Åre ska jag bara vara några månader till. Är ju läge att göra det bästa av det. För det är ju sjukt najs. Det är det verkligen.
har väl bara insett att jag är en stadstjej... i alla fall i ungdomens dar ;)

Så att leva i nuet, som jag uppenbarligen är så dålig på, ska jag verkligen försöka att göra.
Nu har jag en och en halv vecka kvar i Sthlm. En och en halv vecka med nyårsafton, tid med vänner och familj. Inte alls mycket inbokat. Bara hänga med dom jag vill hänga med. Rensa rummet också, haha. För det måste jag göra.
Nu ikväll njuter jag av att vara hemma och göra ingenting. För det är något jag lärt mig uppe i Åre, det är Ok att inte göra något. Ingen dör av det.
Imorgon ska jag jobba 8-16. På tisdag 16-21. Sen ska jag inte jobba något mer. Känns gaaanska så bra.

Var ute igår efter jobbet förresten. Först träffa jag några gamla klasskompisar på Sjätte tunnan i Gamla Stan. Sen efter en sväng på söder vart det toxic med några från Kungsängen. Det var sjukt kul, vilken danskväll! Fötterna värkte verkligen när jag gick hem. Det är så sjukt roligt att dansa om man gör det med rätt personer.
Lite jobbigt var att jag betalade 100 kr i inträde och sen la 400 kr i fickan för att jag inte skulle göra av med något, och dom blev stulna. Något surt. Men det var ju ett försök till att inte göra av med massa pengar i alla fall, haha.
Har gjort av med väldigt lite pengar under den här veckan. Snacka om att jag är ekonomisk. Är väl illa tvungen i och för sig men ändå.

Nu ska jag sluta. var på stan idag och träffa en gammal vän jag inte sett på typ ett år, sjukt kul. Köpte då en ansiktsmask som jag nog ska testa nu. 'Vardagslyx' som man så fint säger.
Godnatt, Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0