Livet i Åre

Jahapp, då har livet här uppe börjat.
Det kunde nog inte börjat bättre måste jag säga. Trivs riktigt bra, har bara gått snart 3 dagar men ändå. Öronen mår tyvärr rätt kasst och ett läkarbesök borde bokas in... men jag väntar några dagar, man har inte riktigt tid med sånt. Man umgås så mycket som möjligt med alla såhär i början framförallt, det är inte kul att missa något.
Förkylningen suger rejält den med... snor, snor och så lite mer snor!
Folk verkar vara rätt duktiga på att träna här, springa, promenader, innebandy. Det gillar jag. Då blir det inte svårt att komma igång med träningen igen nu efter 3 veckors uppehåll.
Och jag har hört rykten om att de som gick Zebra här förra året, hade hela 100 skiddagar.
Hajjar ni hur grym jag kommer bli på snowboard? Woho! Kommer iaf utvecklas... får man ju hoppas. Annars är det nog inte riktigt rätt grej, haha.

Vi ska starta en blogg, en blogg för att berätta om vad vi i Zebra teamet sysslar med, vilka vi är och så vidare. Så dår får ni som inte riktigt hajjat vad jag ska göra under det här året veta lite mer! =)
Vi är 7 personer och alla verkar vara helgrymma. Sociala, trevliga, snygga. 4 tjejer och 3 killar.
Min rumskompis heter Elin och är 20, eller 21, och kommer från Umeå. Rummet är helt ok, inget utöver det vanliga men sen valde jag det billigaste alternativet också. mamma och pappa kommer upp om några veckor och då blir det nog mycket bättre, med lite uppfräschning!
Det verkar inte finnas otrevliga typer på skolan och allt som allt är vi 140 elever tror jag. Så det är många nya ansikten! Och för er som gått samma skola som jag; Malin som sjöng och gick ut trean förra året, hon går bibellinjen här!
Haha, liten värld?

Nu ska vi in till Åre för att träffa en snubbe vi ska jobba med, vi ska fungera som kamratstödjare på en skola inne i Åre. Tror jag. Låter kul i alla fall.


Om ni saknar mig kan ni ju skriva en rad eller två, om ni inte gör det så vet jag väl vilken vänskapsnivå vi har.. ;) eller om ni tror att ni kommer sakna mig.
Jag har ju ingen mobil för tillfället så lite kärlek och omtanke behövs. Inga sms liksom... ni vet. Brukar ju vanligtvis få en sådär 20 sms om dagen som lyder typ ; "Sara du är världens bästa och jag älskar dig över allt annat."
Typ.
So go nuts people!

CIAO

Kommentarer
Postat av: unnan

jaa du tvingar ju en att skriva en kommentar så att du inte ska börja analysera vår vänskap! vad kul att du har det bra! tråkigt att vi inte hann ses.. puss på dig sara granudde!

2008-08-27 @ 14:15:15
Postat av: mama

hej sipsu, saknar dig! vi har fått en grymt fin bildspel från vännerna rantanen där vi alla är med i fina foton till takten av " ta mig till havet..." det är så fint och vackert att jag nästan gråter. Allt väl med oss här hemma, telefonen är väldigt tyst??? puss och kram

2008-08-27 @ 20:55:15
Postat av: Sara

Till mamma:

Åh det vill jag se. Maila mig det?

Att telefonen är tyst är det bara o vänja sig med...men ni kan förvänta er några samtal från mig. Är min mobil på g förresten?!

2008-08-28 @ 08:16:17
URL: http://kusen.blogg.se/
Postat av: Neapinea

Sara! Det här blir en till tom helg utan dig... Du borde, förlåt, MÅSTE fixa mobil, jag saknar att inte kunna skicka de där 20 smsen om dagen till dig ("Sara du är världens bästa och jag älskar dig över allt annat."). ;)

Ärligt talat, jag längtar redan starkt till när du kommer hem. Kram Kram <3 (:

2008-08-30 @ 11:50:09
Postat av: Emelie

Jag saknar dig! Massor! Men jag tänker hälsa på dig i vinter när det är massa snööö :D om jag får dvs ;)

2008-09-07 @ 17:34:08
URL: http://emeliemari.blogg.se/
Postat av: miriam

WOHEY min kvinna!!!

Är så glad att du är så glad! och eftersom att du är så glad blir jag så otroligt glad för att du är glad och gör mig glad. ;) den du!

haha , what?! 100 dagar! woho! tänker inte åka med dig i framtiden då om jag inte vill hamna ensam i de farliga bergen.. ne jga skojja bara. Jag får bli din lilla lärling! Åh, ska bli kul att höra mer om vad som händer där uppe åt tjotaheitii!

kramar & kärlek / mirr

2008-09-08 @ 12:16:48
URL: http://m2-them.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0