Junibacken, bio, städning, bröllop

Innan jag glömmer; GRATTIS EMELIE! Och Ludvig! Dessa två har vart tillsammans i jag vet inte hur många år, 4? Och har nu förlovat sig. Solnedgång i något varmt land är ungefär vad jag vet. Grattis vännen! Är så glad för er skull. 

Igår hade jag och Xue en heldag. Vi var på junibacken (fick gratis biljetter eftersom Ante jobbar där, danke!), åt på donken (Happy meal som femåring ni vet) och knallade runt på djurgården och kollade på båtar. Hon älskade att kolla på båtar och kan mer om det än jag.. haha! Sen kan hon verkligen hur många fågelsorter (arter kanske det heter?) som helst! 
"Där är en skata (okej det visste tom jag), där är kanadagäss och där är bla bla bla.." kanadagäss visste kanske jag med.. men hon kunde fler och när hon inte visste frågade hon mig om jag visste. Jag svarade ärligt att jag inte kan så mycket om fåglar. Hon suckade lite och sa att min mamma är inte så bra på det hon heller..

När vi gick på toa på donken:
- Sara, det är JÄTTE mycket kiss på ringen! Då måste man torka, faktiskt!
-Eh, aa just det, bra Xue! Torka på!

Så torkar hon toaringen med en bestämd min, sätter sig och kissar, kollar på mig och ler som om hon tänker "det är bra, nu vet Sara hur man gör..."
haha, hon är helhärlig den där lill kvinnan. 


Hämtade henne vid Gustaf Vasa kyrka vid Odenplan, där kungliga filharmonikerna övade. Hennes mamma, alltså min faster Lena är violinist. Med andra ord riktigt duktig! Vi satt och lyssna 10 min och jag märker att det är först nu efter mina är på musikgymnasiet och sen har det säkert med mognad att göra, att jag kan uppskatta klassiskt. I alla fall när det är en hel orkester som är grymma. Världsklass helt enkelt. Är riktigt stolt över min faster, musikalitet på en hög nivå!

Och nu strejkar bloggen,igen. Funkar ju aldrig och lägga ut bilder här!!! EN vart det nu, dessutom inte världens roligaste. Har försökt 10 min nu, orka lägga ner mer tid. Morr. Lägger ut bilder på lillkvinnan och annat kul efter helgen. För nu är det fullsmockat schema som gäller! Vart några lugna dagar nu, eller lugna för och vara mig i alla fall, och det har varit grymt skönt. Vart hos farmor och farfar, umgåtts ovanligt mycket med brorsan. Men nu kryper det i benen... har inte kunnat träna sen i tisdags heller pga foten (se föregående inlägg) och det gör ju inte saken lättare. Längtar konstigt nog efter att springa milen nu... framförallt efter att jag satte på mig ett par shorts idag som satt löst för några veckor sen(?!) 

Fredag: luncha med Melai kl 13, rep i skolan med rektor och gamla klassen kl 15.30 (japp, ni hörde rätt. Trots att jag tagit studenten ska jag tillbaka till skolan några timmar) vi ska repa för Maddes bröllop på lördag som vi ska sjunga på. Hela klassen ska sjunga och vår käre gamle rektor Mats håller i det hela. Ska bli grymt kul att träffa alla igen!! Min klass var underbar för er som inte förstått det.
Sen blir det party- again. Imorgon stureplan (iih, sa jag verkligen det där?) eftersom det är någon stor happening pga datumet 080808. De beräknar att 350 000 pers kommer och hela stureplan ska "förvandlas till ett stort dansgolv". Blir intressant och se hur det går med åldersgränsen där... men det löser sig. Jag, Nea, Josse +hennes kompisar, brorsan+ kompisar, +några andra jag vet ska dit och alla har de rätta frisyrerna och kläderna så det borde gå smärtfritt. (ehm.. host? ska jag ta linnet från gina tricot, eller det där från hm?) 
haha. Aja, det blir en rolig kväll oavsett vart vi hamnar.

Lördag: bröllop. Madde och Philip =) vigsel kl ett och senare är det fest i Berwaldhallen.

Söndag: jobba på hotellet för första gången på läänge

Mån, tis, ons: jobba! Middag med Camilla en kväll, träffa Karl och Erika en kväll. Packa. För på torsdag om en exakt en vecka åker jag och UNN till ALICANTE!!!!! ÅH det ska bli så kul!! Och så skönt!! Lovely. En hel vecka med en av världens finaste tjejer som jag snart flyttar ifrån, och vi har knappt hängt något i sommar. Vilken vecka det kommer bli =)


Nu ska jag ta tag i mitt liv (avsluta städningen, mamma och pappa kommer hem imorgon) samt kolla de sista OC avsnitten som jag inte sett än.

Ha det bra, ta hand om er. Krama någon ni tycker om! Och lev varje dag som om den vore er sista. Man vet aldrig när det tar slut... klyshigt, men så sant. "You don't know what you have, until it's gone"
Här kommer en låt av Lifehouse, lyssna på texten.




I miss all the little things

Kommentarer
Postat av: unnan

jag är pepppppad!!!

2008-08-08 @ 00:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0