In a manner of speaking

Kom på att jag inte sa något om helgen. Det var en bra helg. På fredagen var vi några tjejer som kollade film och myste hos Erika. Jättemysigt. På lördagen satt jag barnvakt till Xue hela dagen, hon var här hemma hos oss och sprang runt och gjorde alla glada. Vad skulle man göra utan henne ibland? Hon får en och tänka på att små saker här i livet betyder så mycket. 5 år gammal och ändå är hon så smart på något sätt. Eller smart vet jag inte, kan väl egentligen inte jag bedöma.. i mina ögon är hon smart.
På kvällen åt vi middag på stan för att fira Lina som fyllde 19 förra veckan. Det var himla trevligt. Sen pyste vi till bla Olofs nya ställe, "Huset- almost like home". (Den där loggan är ju lite skrattretande ändå...) var väl ett bra ställe I guess? Träffade bla Daniel och Johanna. Ooootroligt kul! Kom hem i tid. Skönt. Pluggade hela söndagen.
Ja, så såg den helgen ut. Eftersom jag jobbar varannan helg är de helgerna man är helt ledig rena rama semestern. 

I måndags var jag på säsongens 2a skiva. Det var Malins och den var på fellows som ligger vid Östermalmstorg. Jag körde på klänning och klackar. Kände mig lite obekväm... pga klänningen. Det var trevligt i alla fall! Blev dock en hyffsat tidig kväll då med, eftersom jag höll mitt tal i svenskan igår morse! Langade m:et! Solklart för en gångs skull. Det behövde jag verkligen. GRYMT skönt. Jag höll ett tal om överkonsumtion och att medan vi i vårat samhälle spenderar extrema summor på materialistiska ting, så finns det miljontals människor i länder som inte ens har tillgång till rent vatten. Sunt, friskt och bra? Nej. Blir arg bara jag tänker på det.
Nu är det 'bara' 7 skivor kvar. Funderar starkt på att skippa åtminstone en... pengarna bara flyger åt alla håll. Har köpt en hel del kläder de senaste veckorna, och den där epilatorn. (Extrem smärta som jag kanske nämnde tidigare) måste chilla lite med all onödig konsumtion ett tag nu.

Idag har vi studiedag. MEN alla som går teori ska iväg till Uppsala ikväll för att se en dansföreställning. Bussen går 17.00 och är tillbaka 22.30. Om vi får något ledigt för detta? 
nej.
Om jag är glad?
nej.
Med tanke på allt plugg vi har tycker jag inte det är särskilt kul att alla andra får vara lediga hela dagen, hinna plugga hela dagen, medan dom som faktiskt har mest att göra ska åka iväg...
hmprf. Nej riktigt så neggo är jag inte. Det är ändå helt okej, är ju kul att se en föreställning. Bättre det än att gå på museum och konstutställningar. Det blir nog rätt kul ändå.
Bara jag pallrar ta mig till gymmet NU så jag hinner plugga någon timme innan. 

Ja, det var väl den updaten. 
Jag har mycket att göra. Jättemycket. Varvat med det är det lite mindre roliga personliga saker som pågår, samt det där med att jag inte har något sommarjobb. Förutom varannan helg då. 
Nej det är inte min tid just nu känner jag. 
Trots allt så är jag ändå glad och mår bra mestadels. Jag tar studenten snart. Jag har fått min vackra mössa. Jag har världens bästa vänner. Jag får snart åka upp till Härnösand och träffa min bästa vän och hennes mans barn. Lille William. Träningen går rätt bra. Jag har drömmar om livet och framtiden. Jag känner så många fina och bra människor. Jag trivs i min klass och i skolan. 
Vad har jag Egentligen att klaga över?

Den här låten ska jag sjunga på inval Sång och scenisk träning om några veckor. Ni känner säkert igen den från cubus reklamen. Love it.



Musik kan ge en så oerhört mycket. Som den här. Simpel men ändå så stark.



köpte i alla fall en situation sthlm tidning förra veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0