Flytt till Åre

Nu är det klart. Jag flyttar till Åre den 25e Augusti. Totally alone. Okej, Malin ska också dit men hon ska inte gå samma linje som jag. Internatboende, nya vänner. Åh, jag längtar.
Kommer nog inte inse grejen förens jag är där. Nu känns det bara spännande, roligt och ja. Det här är rätt för mig! Det känns så.
Eller?
Jag kommer sakna min familj och mina vänner så mycket. HUR ska jag klara mig utan att i princip varje dag få träffa Marta, Unn, Lina, Kajsa... mina änglar. Ni som gjort gymnasiet till det lilla extra.
I fredags hade jag och Lina en mysig eftermiddag, i lördags hade vi en sjukt rolig utekväll. En spontan utekväll. Sånt kommer det inte bli något mer utav sen. Då måste man planera in allt sånt. Vem ska man hinna träffa när, vem kommer man hålla kontakten med och vem/vilka kommer man inte hålla kontakten med.
Det känns jobbigt att veta och inse att jag efter studenten kommer tappa vänner. Det vet jag, jag har flyttat förut (ett x antal gånger) och jag vet hur det fungerar. Ja, man kommer tillbaka. Men vilka kommer bry sig den här gången om att hålla kontakten? 
Vill ju inte mista någon.
Men det är väl så det är, att växa upp. 
Många säger att dom ska hälsa på. Det hoppas jag verkligen. För jag klarar mig inte utan er, hur många nya och fina bra vänner jag än kommer få kommer Ni alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. 
Nu tänker jag framförallt på mina tjejer i klassen som jag under 3 års tid varit så van vid att ha en vardag med. Det kommer vi inte ha längre. Någonsin. Inte på samma sätt. Jag är Så glad för allt jag fått uppleva med er. Och för hur fina ni är. Jag älskar Er.
Marta, Lina, Unn och Kajsa. Ni är underbara, unika. Frankrike, alla fika stunder, alla "tjaffs". Alla dessa minnen. Åh vad ni betyder! Jag börjar nog böla snart. Klockan är 00.15, jag borde skriva mer på den där himla analysen men jag pallar inte. Imorgon är det mösspåtagning och slutet närmar sig.
Ibland får man älta det gamla ett tag. 
Och jaja jag veet, jag ska bara till Åre. Jag kommer hem osv osv. Men fortfarande. Det är första gången jag flyttar hemifrån och det är första gången jag tar studenten ;) då får man vara lite känslomässig. 

Jag och Unn när Sverige spelade någon viktig match. Haha. 


En liten parantes:


(Svenska C kan bara ta sig. Borgés kan ta sig. Psykoanalytiskt perspektiv kan ta sig. Det mesta med skolan förutom min klass och mösspåtagningen imorgon och studenten snart kan ta sig ;) haha
Själva grejen jag vill få ut är väl att jag är trött på att plugga.
Ni hajjar biffen.)

Igår innan Emmanuels skiva
image111

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0