Årsresumé

Jag gör en sånhär variant, snor idén från metrobloggen.se/socker.
Idé och idé... men aja!

Jobb: Slutade jobba på McDonald´s i början av Juni, hade jobbat där ett år då. Jobbade under sommaren och hela hösten på Hotell Mörby vid Danderyds sjukhus, som våningsvärdinna (finare ord för städerska). Jobbade min sista helg där nu i December pga att jag fått ett nytt jobb som hotellreceptionist på ett hotell som ligger i Bromma, endast 1-2 km hemifrån. Ska bli spännande och kul!

Relationer: Angående kärleksrelationer känns det för privat att skriva om, men jag kan säga att det här året varit minst sagt händelserikt... på gott och ont. Man lär sig. Och hoppet finns kvar... mer än så säger jag inte ;)
Vänner och familj, jag har insett vikten av vad vänner och familj betyder. Har vänner från massa olika håll och jag är jätteglad över att känna många människor, har dock börjat inse att det inte går att hålla kontakten med alla. Men att lära känna nya människor är något jag är bra på och älskar eftersom jag är översocial. Någon ny viktig vän som betyder mycket har jag lärt känna och någon gammal är kanske på väg tillbaka..
Mina vänner från klassen, från kyrkan, från Kungsängen och från Härnösand. Så olika gäng, helt skilda liv, känner att jag ofta är emellan en umgängeskrets o en annan eftersom alla lever så olika liv. Men jag vet vilka som sitter kvar i hjärtat och alltid kommer göra det på ett eller annat sätt.
Familjen är det bara bra med. Inser att jag och storebrorsan börjar bli vuxna, vilket även innebär både det ena och det andra. Bland annat att jag under året insett hur mycket mamma, pappa och Micke verkligen betyder. De tre försvinner aldrig, oavsett vad som händer i mitt liv. Så är det bara. Det är jag oerhört tacksam över!

Skolan: Har gått sisådär pga att jag varit väldigt skoltrött under vissa perioder, men jag har klarat mig med helt okej betyg och jag trivs tack och lov apbra på världens bästa skola www.estetiska.se. Nu i trean går jag en teoretisk inriktning vilket innebär färre musikkurser och fler "vanliga" teoretiska kurser, som ex sv c ovh eng c. Det är kul med utmaningar, men lite väl mycket vissa perioder. Ska blo grymt skönt att ta studenten men så jobbigt eftersom jag älskar min skola i sin helhet om inte minst min underbara klass.
Sången har gått jättebra, är inne i en riktig utvecklingsperiod och mitt register har ökat väldigt mycket. Det känns jättekul och jag tar sången och de musikämnena jag har på större allvar nu när jag läser mkt teoretiska kurser.

Sommaren: Oj, var ska jag börja? Typ bästa sommaren i mitt liv på många sätt.. det började med att Johanna kom ner och hälsade på (bästa vän från Härnösand) sen åkte jag upp till henne, sen åkte jag och 8 vänner till Frankrike. En klasskompis har ett hus på rivieran så vi var där en vecka och hade det kanon. Sol, bad, party, vänner. Mycket jobbigt hände, men också mycket kul! Jag och Marta reste själva från Skavsta till Beziérs, bara det var ett äventyr i sig, haha.
Jobbade tre veckor på Hotell Mörby, hängde med vänner, solade, badade. Hade det underbart! Åkte till Härnösand för att Johanna och Samuel skulle gifta sig, var brudtärna och sjöng på bröllopet. Åkte även och hälsade på Emelie, barndomsvän från tiden då jag bodde i Härnösand. Kom hem för två nätter och åkte sedan ut till Rödlöga (Sthlms skärgård) med världens bästa Marta i 3-4 dagar. kajsa kom sista dagen. Något jag aldrig kommer glömma, helt sjukt underbart på många sätt, inte minst att jag verkligen insåg hur mycket hon betyder för mig och jag betyder för henne. Myket prat och de där listorna och båtlåtarna... haha.
Åkte sist men inte minst med Miriam till Frizon (kristen festival utanför Örebro) över två dagar. Träffade gamla vnner från Härnösand, Örebro, läger och hade det trevligt.
Sen började skolan och ett tråkigt slut på sommaren var att Jacob tog sitt pick och pack och flyttade till Hawaii för ett halvår.

Resor: Resor utöver alla resor i sommar har varit pingsthelgen i Nora med Philip, Johannes och Miriam. Hahaha ojoj, minnen där med! Vi drog och myste till Philips landställe helt enkelt. Sen har jag även hunnit med en till utlandsresa i år, Gran canaria med mamma i november. En vecka med sol, bad, slappande och en dags surfing. Bästa veckan under hela hösten. Jag blev ju kalasbrun! Vad mer kan man önska ;)
Och Göteborg var vi ju i också, med ungdomarna från kyrkan. Liseberg och så. Det var i September. Rolig helg!

18 år: Grillfest hemma hos mig på gården med vänner från klassen, kungsängen, kyrkan och några andra. Minst sagt trevligt! Kul att 20/28 kunde komma trots att det var på sommaren. Det blev utgång till Club Clara där Daniel hade ordnat vip-mojs, det var sjukt roligt och det sltuade med att jag, Lina och Philip sov hos Daniel. En dag jag aldrig kommer glömma, tack allihop :)
Måste även tillägga att det var denna dag jag fick min guldfisk Bacon av Miriam, haha som ännu lever. Om inte Miriam tagit kol på honom nu när han flyttade till henne när vi åkte till Finland.

Bloggen: Ja vad har jag att skriva om bloggen egentligen? Har inte hållt på så länge och skriver mest för att jag tycker det är kul att läsa i efterhand och för att de vänner som man inte träffar så ofta ska ha lite koll på vad som händer i ens liv. Det är skönt att skriva av sig lite helt enkelt. Mitt mål är inte att få massa läsare och skriva flera inlägg om dagen, det har jag inte tid med (förutom kvällar som denna då man faktiskt är hemma). Men under 2008 ska jag ha med fler bilder och göra det hela lite snyggare, så blir det roligt för vänner och för mig att läsa =)
Men någon bloggnörd har jag inga planer på att bli... men man ska aldrig säga aldrig.

Övrigt: Ehh... kom till final på karaoketävling på finlandsbåten, haha, köpt endast 2 par jeans under hela året vilket är rent ut sagt knäppt för att vara jag, varit duktig på att träna ända tills mitt kort på World Class gick ut den sista Oktober och nu har jag inte tränat på 2 månader. Jag kommer igång i Januari då jag ska börja på Friskis! Beachen 2008 ska jag känna mig fräsch! Frisk och fräsch.
Jag har insett att det är vi själva som skapar våra begränsningar.
Jag har insett att man får faktiskt vara hemma en kväll utan att ha dålig samvete ( eller börjar inse.. jag har svårt att koppla av, men jag är såå mycket bättre på det nu! Planerar inte lika mycket längre.)

2008: Sista terminen i skolan, hopp, studenten, sommar, höst, ja det är mycket frågetecken. Men det kommer bli ett sånt bra år! Spännande är det rätta ordet. Liksom jag tar studenten! Jag är fri, fri att göra vad jag vill. Åhh resa resa resa. Får se helt enkelt, en del frågetecken löser sig under våren.

Nu orkar jag inte mer. har ju skrivit som en tok.
Ha så kul ni som orkar och vill läsa =)

Nu, några vänner avsnitt och sen sängen! Ska upp till farmor o farfar rätt tidigt. (tidigt i min tidszon som är runt 10-11 men iaf...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0